اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تاثیر به‌سزایی در کاهش هزینه‌های تخلیه و بارگیری در بنادر داشته و عملکرد بهینه بنادر را تضمین می‌کند.

مهدی بروغنی معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز دوشنبه نهم مهرماه با بیان اینکه بخش بزرگی از تحقق ماموریت‌های بندر شهید رجایی وابسته به عملکرد مناسب تجهیزات این بندر در بخش‌های بندری (خشکی) و دریایی است، گفت: اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تاثیر به‌سزایی در کاهش هزینه‌های تخلیه و بارگیری در بنادر داشته و عملکرد بهینه بنادر را تضمین می‌کند.

وی افزود: موضوع نگه‌داشت بنادر هر کشور از مهم‌ترین موضوعات ادامه عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها و نفتکش‌ها بوده که نیاز به انواع شناور از جمله شناور‌های خدماتی راهبردی دارد.

به گفته معاون فنی و نگه‌داری بنادر هرمزگان؛ چند نمونه از این شناور‌های خدماتی در بنادر می‌توان به انواع یدک‌کش، لایروب، راهنمابر، بویه‌گذار، زباله‌روب چندمنظوره جمع‌آوری آلودگی نفتی و ... اشاره کرد.

تعمیرگاه تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی؛ تضمین عملکرد بهینه بنادر

بروغنی گفت: امر تعمیر و نگهداری مستمر و انجام تعمیرات اساسی زیرآبی و ماشین‌آلات این شناور‌ها و حفظ و آماده به‌کاری آنها تمدید و به روزرسانی گواهینامه‌های ایمنی و همچنین رده‌بندی و سایر گواهینامه‌های مورد نیاز دریانوردی برعهده اداره تعمیر و نگه‌داری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی است. 

به گفته وی؛ هرکدام از انواع شناور‌ها وظیفه خاص خود را دارد به عنوان نمونه لایروب‎ها وظیفه حفظ عمق حوضچه‌ها و کانال‌های دسترسی را دارند.

معاون فنی و نگهداری بنادر هرمزگان افزود: یدک‌کش‌ها وظیفه پهلودهی و جداسازی و اسکورت و یدک‌کردن شناور را دارند که آماده به‌کار نگه داشتن آنها از مهم‌ترین امور اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی است. 

سرسره تعمیرات شناور مجتمع بندر شهید رجایی با ظرفیت بالاکشیدن شناور‌های تا تناژ ۱۵۰۰ تن در سال ۱۳۶۷ در مجاورت موج شکن شرقی این بندر احداث شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار