کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی، با هدف انتقال یافته‌های جدید در عرصه کشت محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی حرکت کرد.

همایش هفتمین کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی، با هدف انتقال یافته‌های جدید در عرصه کشت محصولات کشاورزی در نوزده شرکت تعاونی روستایی، شرکت تولید روستایی و دفتر خدمات ماکنیزه منتخب در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی برگزار شد. 

در این همایش که با حضور بهره برداران حوزه کشاورزی و مدیران شرکت‌های تعاونی کشاورزی به میزبانی اداره تعاون روستایی برگزار شد یافته‌های جدید در بخش زراعت محصولات کشاورزی در کشت پاییزه توسط کارشناسان کشاورزی به سرکت کنندگان ارائه شد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت که همزمان با سراسر کشور در استان نیز برگزار می شود در  گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این کاروان ترویجی در تمام نقاط مختلف استان در حال اجرا است و به منظور افزایش آگاهی کشاورزان برای بهره‌وری بیشتر انجام می‌شود.

خسرو شهبازی خاطر نشان کرد: هفتیمن کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی در نوزده نقطه از استان در حال برگزاری است و هدف از اجرای آن، مردمی‌سازی الگوی کشت و پاسخگویی به سوالات و ابهامات کشاورزان در خصوص الگوی کشت است.

وی افزود: ارایه راهکار علمی و فنی با کمک مرکز تحقیقات و کارشناسان از دیگر اهداف است تا کشاورزان منطقه بتوانند با ارایه دانش و فناوری روز و آموزش لازم به سمت بهره‌وری بیشتر حرکت کنند.

وی بیان کرد: آب در کشاورزی از اهمیت ویژه برخوردار است و باید به سمتی حرکت کرد تا مصرف آب کمتر، تولید و بهره‌وری بیشتر ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی ادامه داد: نیازهای آبی کشاورزی را به سمت و سوی بهره وری بیشتر بهتر ببریم که با آب کمتر تولید بیشتر داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی خوی در حاشیه نشست این کارون در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کشت پاییزه و الگوی کشت، استفاده از اطلاعات بروز در کشت، تعیین الگوی کشت؛ و ترویج کشت محصولات پاییزه متناسب با نیار‌های منطقه و و نیاز آبی کم ازمهمترین محور‌های این همایش آموزشی است که با حضور ۴ نفر از کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی به شرکت کنندگان ارائه می‌شود. 

امینی افزود: در هفتمین کاروان ترویج بهره وری بیش از ۱۰۰ نفر از کشاورزان، بهربرداران و مسئولان شرکت‌های تعاونی کشاورزی و روستایی حضور داشتند. 

این مقام مسئول جهاد کشاورزی تصریح کرد: سالانه در بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خوی انواع محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو کشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی خوی  ارزش تولیدات بخش کشاوری این شهرستان را ۱۱ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.