مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از محکومین در زندان‌های استان مشغول به کار هستند و تلاش می‌کنیم این رقم به ۶۰ درصد برسد.

محمد خسروی  در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی زندانیان، حمایت از خانواده‌های زندانیان و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را از اولویت‌های سازمان زندان‌ها عنوان کرد.

وی افزود: به تنهایی قادر به انجام این مهم نبوده و نیازمند کمک و یاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های به ویژه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم.

مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه هم اکنون متناسب با استعداد و علاقه مندی زندانیان، مهارت آموزی، توانمند سازی و اشتغال حین حبس و کمک به اشتغال پس خروج از اهداف مهم اداره کل زندان هاست، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۵۵۰ گواهینامه مهارت آموزی برای زندانیان صادر شده است.

خسروی اضافه کرد: زندانیان در ماه گذشته ۲۸ میلیارد ریال حقوق دریافت کرده اند که در بهبود معیشت خانواده‌های آنان موثر است.

وی با بیان اینکه ۶۴۵ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ برای زندانیان آزاد شده در نظر گرفته شده است، از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خواست ضمن معرفی کارآفرینان برای ایجاد اشتغال‌های پایدار در زندان ها، با رایزنی با بانک‌های عامل، از سختگیری بانک‌ها در دریافت ضمانت‌های بانکی کاسته شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم گفت: آموزش، مهارت آموزی و توانمند سازی تاثیر فراوانی در ایجاد اشتغال زندانیان و بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌های آنان ایجاد خواهد کرد

فرزاد پیشکاری افزود: خدمت به زندانیان و خانواده‌های آنان و رفع مشکلات معیشتی این خانواده‌ها اجر عظیمی دارد که موجب خشنودی خداوند و رضایتمندی جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های آسیب پذیر را در اولویت کاری خود قرار داده است، اظهار کرد: بخشی از اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی استان برای حمایت از خانواده‌های زندانیان و زندانیان آزاد شده دارای مهارت در نظر گرفته شده که با معرفی اداره کل زندان‌ها به این افراد پرداخت خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه باید نگذاریم خانواده فردی که به هر دلیلی در زندان است و دوران محکومیت خود را طی می‌کند دچار مشکلات معیشتی شود، از اقدامات اداره کل زندان‌ها در خصوص ایجاد اشتغال‌های پایدار و صنعت محور در زندان‌های استان قدردانی کرد.

پیشکاری با بیان اینکه زندان‌ها باید به مراکز فرهنگی و آموزشی تبدیل شوند، گفت: با آموزش، فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت تمامی ادارات، سازمان ها، بخش خصوصی و رسانه ملی و مطبوعات، زمینه پذیرش زندانیان در جامعه و اشتغال به کار آنان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار