مرد شماره‌ یک شطرنج ایران در دور هفتم لیگ جهانی برابر حریفش به برتری رسید.

 در دور هفتم رقابت‌های معتبر لیگ جهانی شطرنج که در لندن در جریان است، تیم پرهام مقصودلو در دیدار برگشت مجددا به مصاف تیم PBG رفت.

شهریار محمدیاروف استاد سرشناس آذربایجانی با سابقه ریتینگ ۲۸۲۰ که در دیدار قبلی با پرهام با خوش‌شانسی از شکست فرار کرده بود، این‌بار خوش‌شانس نبود. پرهام در این دیدار با مهره سفید، حمله‌ای خلاقانه ترتیب داد و در حرکت بیست‌وپنجم، محمدیاروف را وادار به تسلیم کرد.

در نهایت پیروزی با ارزش ۳ امتیازی پرهام، نتوانست مانع از شکست تیمش شود. هم‌تیمی‌های پرهام ۲ باخت و دو تساوی کسب کردند و در نتیجه تیم حریف برنده این دیدار شد.

ویشی آنانان نایب‌قهرمان اسبق جهان و هم‌تیمی پرهام که در جوانی سریع‌ترین بازیکن جهان بود، در ادامه‌ی روند ناکامی‌های خود به آنیش گیری هم باخت.

مرد شماره یک شطرنج ایران در راند‌های اول و چهارم این رقابت‌ها مقابل حریفانش شکست خورده و امتیازی به دست نیاورد. او در راند دوم، سوم و ششم برابر حریفانش به برتری و در راند پنجم و ششم به تساوی رسید. 

تیم Ganges Grandmasters که پرهام مقصودلو را به خدمت گرفته است، اکنون در رده‌ی ششم قرار دارد. 

این رقابت‌ها از ۱۲ تا ۲۲ مهر در لندن با ۶ تیم و در ۱۱ دور در حال برگزاری است. در این مسابقات هر پیروزی با مهره سیاه ۴ امتیاز و پیروزی با مهره سفید ۳ امتیاز دارد.

برای بازی‌های مساوی هم یک امتیاز سهم هر بازیکن می‌شود. ضمن این‌که بازی‌ها پاداش زمانی هم ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
منصور
۰۹:۳۱ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
اون اوایل شطرنج جز گناهان کبیره بود
آخرین اخبار