تفاهم نامه تجهیز هنرستان‌های جوار دریا بین آموزش و پرورش هرمزگان و موسسه خیریه راهبر دانش دریا امضا شد.

 محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در این نشست گفت: هرمزگان با ۵۵ درصد توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی، رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

 قویدل افزود: طبق این تفاهم نامه تجهیزات شبیه ساز کمک ناوبری، اتفاء حریق، ایمنی، نقشه‌ها و وسایل کاربردی نقشه دریایی برای هنرستان‌های دریایی استان خریداری شده است.

وی گفت: برای خرید این تجهیزات ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و تا پایان مهر ماه به هنرستان‌های استان ارسال می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: در این تفاهم نامه همچنین مقرر شده هنرستان‌های دریایی برابر استاندار‌های دریانوردی بین المللی آموزش ببینند و مدارک صادر شده برای این هنر آموزان قابلیت استفاده و اشتغال را در حوزه بین المللی دارد.

قویدل گفت: طبق این تفاهمنامه سایر هنرستان‌های غیر دریایی نیز تجهیز می‌شوند.

علی زرافشان مشاور وزیر آموزش و پرورش در تحقق عدالت آموزشی نیز در این نشست گفت: یکی از مهترین مفاد این تفاهمنامه توسعه هنرستان‌های دریایی است که در مرحله نخست تجهیزات هنرستان‌ها تا پایان مهر ماه مستقر می‌شود و مرحله دوم آموزش هنرآموزان است.

 زرافشان افزود: مرحله سوم توسعه هنرستان‌های دریایی، ارزیابی هنر آموزان است که در مسیر درستِ آموزش قرار گیرند.

وی گفت: علاوه بر محتوا‌های آموزشی که در هنرستان‌ها وجود دارد یک موسسه خیریه، آموزش‌های فراتر از کتاب‌های درسی را به آنها آموزش می‌دهد تا هنرآموزان از ظرفیت‌های آموزشی بیشتری بهره‌مند شوند.

مدیر عامل موسسه خیریه راهبر دانش دریا هم برنامه اصلی این موسسه را توانمند سازی هنرستان‌های دریایی عنوان کرد و گفت: تبدیل دانش به مهارت با کیفیت و در نهایت اشتغالزایی هنرآموزان از اهداف این موسسه است.

کاپیتان فرشاد حائری افزود: با آموزش این هنرآموزان کمبود نیروی متخصص در صنایع کشور برطرف می‌شود.

وی گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از هنرستان‌های دریایی کشور ۹۰ درصد کارگاه‌ها تجهیز شده است.

در کشور ۱۵ هنرستان دریایی فعال است.

فرمانده کشتی‌های اقیانوس پیما و مدیر عامل موسسه خیریه راهبر دانش دریا افزود: برای افزایش دانش هنرآموزان سه دوره در تهران برگزار شده است.

حائری افزود: تمام مراجع و کتب بین المللی دریانوردی برای هنرآموزان تهیه و در حال ارسال است و در مرحله بعد برای هنرستان‌های دریایی گواهینامه استاندارد بین المللی دریافت می‌شود.

وی گفت: امیدواریم تا ۵ سال آینده فارغ التحصیلان هنرستان‌های دریایی در ارگان‌های مربوطه مشغول به کار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.