معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کرمان جزو استان‌های خشک است، بر ترویج آبیاری نوین و اجرای سیستم‌ها با مشارکت بخش خصوصی و بهره برداران تأکید کرد.

در جریان سفر یک روزه نیازی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب وخاک، به همراه عباسی مشاور وزیر و مجری طرح سامانه‌های آبیاری، به استان کرمان، جلسه فنی و کارشناسی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی استان، مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و کارشناسان و مدیران شهرستان‌ها (به صورت برخط) در محل سالن زعفران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تشکیل شد.

در این جلسه معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب وخاک ضمن اشاره به افزایش راندمان آبیاری و بهره وری در محصولات کشاورزی تأکید کرد: کارشناسان آب و خاک باید به منظور هوشمند سازی آبیاری مزارع و باغات و همچنین سطح اطلاعات مکانی کلیه پروژه‌های آب و خاک در محیط GIS اهتمام ویژه داشته باشند.

وی کاهش بارندگی، کاهش بیلان آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین را از جمله چالش‌های اساسی زیربخش آب و خاک برشمرد.

نیازی افزود: با توجه به اینکه استان کرمان جزو استان‌های خشک و دارای محدودیت آب‌های زیر زمینی است، بایستی تلاش مضاعفی برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: بدین منظور باید نسبت به ترویج آبیاری نوین و اجرای سیستم‌ها با مشارکت بخش خصوصی و بهره برداران بخش اقدام شود تا شاهد رونق بیشتر کشاورزی استان باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار