معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲۶ بیمار تاکنون در بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت سنندج با انجام عمل پیوند درمان شدند.

اسعد فتحی پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: قرار است پیوند مغز استخوان بالغان نیز توسط تیم فوق انکولوژی بالغان انجام شود و در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنندج از حضور چهار نفر فوق انکولوژی بالغان نیز بهره‌مند است.

وی افزود: در چرحه سرطان، توانستیم کامل این چرخه را شامل تشخیص و درمان فراهم کنیم و  بخش انکولوژی در بیمارستان توحید و بخش پت اسکن بیمارستان کوثر، چرخه کاملی برای ارائه خدمت به بیماران سرطانی است.

وی درباره کاهش بیماران به خارج از استان گفت: با این وجود کار فرهنگی لازم است، چراکه ممکن است افرادی اعتقادی که به درمان خارج از استان دارند، ممکن است روی مراجعه‌ها تاثیرگذار باشد ولی اکنون کل مراحل تشخیص، درمان و بازتوانی سرطان در استان انجام می‌شود و نیازی به مراجعه بیماران به مراکز درمانی اسنان‌های دیگر وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره گردشگری سلامت هم اظهار کرد: با توجه به قرابت فرهنگی و اقلیمی که با اقلیم کردستان عراق داریم، بیماران را در قالب گردشگری سلامت پذیرش کرده ایم که  این کار هم برای اقلیم آسان و هم برای کردستان سودده است، اما چندکار باید در این حوزه انجام شود که همه آن وظیفه دانشگاه علوم پزشکی نیست و سایر نهاد‌ها هم از جمله نهاد‌هایی که جنبه اطلاع رسانی مانند سازمان گردشگری باید کمک کنند و مجوز‌هایی که به شرکت‌های گردشگری می‌دهد یا حتی افرادی حقیقی یا حقوقی شهبه‌ای در کنسولگری اقلیم کردستان عراق یا لب مرز داشته باشیم که بتوانیم این بیماران را تریاژ کنیم و استان کردستان را به طور شایسته معرفی کنند که در چه زمینه‌هایی خدمات ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در این زمینه هم گام‌هایی برداشته شده و نمایشگاهی که سه سال قبل در اقلیم شرکت کردیم و ۲ نمایشگاه در سنندج و تهران هم حضور داشتیم و در همین راستا مهرماه در نمایشگاه گردشگری سلامت در اقلیم کردستان هم شرکت خواهیم کرد.

فتحی پور گفت: جدا از این تواتستیم با همکاری نهاد‌های ذیربط از جمله گردشگری، امور اتباع بیگانه و استانداری، ۲ مجوز برای شرکت‌های گردشگری سلامت ارائه دهیم که بیماری که به ایران مراجعه می‌کند، خدمتی درست با هزینه‌ای منطقی دریافت کند، یعتی این شرکت‌ها خدمت پذیرش، انتقال و ارجاع به بیمارستان‌های استان را انجام خواهند داد. ولی جا دارد برای معرفی ظرفیت و توانمندی‌های درمانی استان بیشتر کار شود.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم بخش‌هایی درمانی که داریم خوب معرفی کنیم، بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت؛ به عنوان مثال در بیمارستان توحید سنندج، بخش رادیوتراپی داریم که مروز ارائه خدمت به غرب کشور و اقلیم کردستان عراق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار