شهردار منطقه یک تهران گفت: بیمارستان تجریش غیرمجاز ساخته شده و رای ماده ۱۰۰ برای تخریب دارد.

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران در نشست خبری خود گفت: در دوسال گذشته ۳۱ هزار متر مربع پروژه احداثی در منطقه را یا به اتمام رساندیم و یا در حال انجام آن هستیم. از این ۳۱ هزار متر حدود ۱۳ هزار متر مربع را به افتتاح رساندیم و ۱۸ هزار متر مربع پروژه در دست اقدام داریم که همه آنها در دو سال گذشته آغاز شدند.

وی افزود: پروژه‌های مجموعه ورزشی ازگل، مجموعه ورزشی قیطریه، فضای فرهنگی گلابدره، سرای محله باغ فردوس و دو اسکان کارگری در حال اجراست که این دو اسکان کارگری در مرحله تجهیز ساختمان قرار دارند.

صباغ ادامه داد: منطقه یک با ۱۹۰۰ میلیارد تومان بودجه ابلاغی بالاترین بودجه مناطق را دارد و در پایان ۶ ماهه اول سال، رتبه دوم را بابت پیشرفت فیزیکی با ۵۳.۲ درصد کسب کرده است و در بحث پروژه‌های احداثی و همچنین پیاده روسازی رتبه اول را بین مناطق دارد.

وی با اعلام اینکه در بخش آسفالت در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۱ هزار تن و در سال ۴۰۲ حدود ۶۸ هزارتن آسفالت ریزی داشتیم، خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول امسال از مرز ۶۰ هزار تن عبور کردیم و پیش بینی ما این است که تا پایان سال به ۹۰ هزار تن آسفالت برسیم.

شهردار منطقه یک درخصوص آخرین وضعیت بیمارستان تجریش و مجوز‌های آن گفت: برای بیمارستان تجربش دو سال مقاومت کردیم و برای برق مجوز را به آنها ندادیم. کل ساختمان بیمارستان رای ماده ۱۰۰ دارد و غیرمجاز ساخته شده است. بیمارستان حدود ۲ هزار واحد کسر پارکینگ دارد و ما دنبال این نبودیم که پول کسر پارکینگ آن را دریافت کنیم و به دنبال این هستیم که منابعی تعریف کنند تا برای ساخت پارکینگ در زمین‌های آن استفاده کنیم. اما مشکل دیگر این بیمارستان این است که مشخص شده که مالکیت آن متعلق به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیست و مربوط به بنیاد است و به دنبال تفاهم آنها هستیم.

وی درباره تدابیر اتخاذ شده در حوزه برف روبی توضیح داد: در حوزه برف روبی از ابتدای سال موضوع انتخاب پیمانکار برای خرید تجهیزات برف روبی را شروع کردیم و قرارداد آن بسته شده و تلاش کردیم با افزایش امکانات و تجهیزات و کارگران در این بحث آماده‌تر باشیم. همچنین در افزایش بابکت‌ها نیز از ۱۶ بابکت در سال ۱۴۰۱ به ۳۰ بابکت در سال ۱۴۰۲ رسیدیم.

 

برچسب ها: شهرداری ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار