نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نگاه تمدنی به جهان اسلام و مدل مدیریتی ایشان در حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت برای ما مهم و درس آموز است.

آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن‌نصرالله که در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار شد به بیان چند ویژگی این شهید پرداخت و اظهار کرد: نگاه تمدنی به جهان اسلام و مدل مدیریتی ایشان در حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت برای ما مهم و درس آموز است.

وی افزود: برای دشمن استکباری مسلمان شیعه و اهل سنت فرقی نمی‌کند و به دنبال است تا تیشه به ریشه بزند و برای همین شهید سیدحسن‌نصرالله همواره تاکید داشت که تعاملات بین شیعه و اهل سنت باید تقویت شود تا کاری از دست دشمن بر نیاید.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ویژگی دوم شهید سید حسن نصرالله مدل مدیریت وی بود به گونه‌ای که دبیرکل حزب‌الله لبنان بودند و حزب‌الله یک مجموعه‌ای از شیعیان مجاهد و مبارز در لبنان هستند و در کشور لبنان گروه‌های مختلف از جهت قومیتی، مذهبی و دینی حضور دارند و حتی در میان شیعیان هم گروه‌های مختلف با افکار و نظرات مختلف حضور دارند، اما مدل مدیریتی شهید سیدحسن‌نصرالله به عنوان دبیرکل حزب‌الله به گونه‌ای بود که توانست با همه اطراف تعامل داشته باشد و به تعبیری همه را به صف حمایت خود آورد و در برابر نقشه‌های استعماری و اسرائیل یک جبهه متحد را در لبنان شکل داد.

وی اظهار کرد: در جنگ ۳۳ روزه جبهه مقاومت با اسرائیل و در سالگرد پیروزی حزب‌الله ما از سوی جامعه المصطفی برای تبریک پیروزی حزب‌الله به کشور لبنان رفتیم که توفیق نشد خدمت شهید سیدحسن‌نصرالله برسیم، اما با آقای سیدهاشم صفی‌الدین جلسه داشتیم و مطرح کردند که نقشه اسرائیل از حمله به جنوب لبنان این بود که حزب‌الله را تضعیف کند از این جهت که جنوب لبنان اکثرا شیعه هستند و آواره شوند و به شمال لبنان بروند و مسیحیان و اهل سنت از این افراد استقبال نکنند و درگیری داخلی ایجاد شود و موقعیت حزب‌الله تضعیف شود، اما خواست خدا چیز دیگر و شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد.

آیت‌الله محامی گفت: دبیر کل حزب‌الله به شهادت رسید، اما باز هم پیام ادامه مسیر مقاومت است و نمونه آن موشک باران اسرائیل و اظهار عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار