اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران امشب در ساری برگزار می‌شود.

اجلاسیه نهایی کنگره شهدا و سرداران دیار علویان از ساعت ۱۸ امروز پنجشنبه ۱۲ مهرماه با بیانات رهبر انقلاب که در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای مازندران ایراد شده بود آغاز می شود.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه اجلاسیه نهایی کنگره شهدا و سرداران دیار علویان از ساعت ۱۸ امروز پنجشنبه ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود، گفت: فعالیت دبیرخانه این کنگره از دهه پایانی سال گذشته آغاز و جشنواره‌های ادبی شامل شعر، تئاتر و سرود با موضوع دفاع مقدس، ایثار، مقاومت و شهادت تاکنون ذیل این کنگره برگزار شده بود.

او از چاپ ۳۵۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس خبر داد و افزود: ۳۰۰ کتاب پالتویی نیز با محوریت زندگی شهدا و سرداران مازندرانی تالیف و رونمایی شد.

سردار سیاوش مسلمی از برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مازندران در شهرستان قائم شهر نیز خبر داد و گفت: لوازم التحریر ایرانی و لباس ایرانی اسلامی (عفاف و حجاب) نیز در این نمایشگاه عرضه شده است.

او به برگزاری ۹ اجلاسیه ویژه دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران اشاره کرد و افزود: اجلاسیه ملی نابغه فاو ویژه سردار محمدحسن قاسمی طوسی نیز در راستای برگزاری دومین ملی کنگره شهدای مازندران در برج میلاد تهران برگزار شده بود.

سردار مسلمی از برگزاری همایش تمدنی " از طبرستان تا یمن هم قدم تا مسجد الاقصی" ۲۵ شهریور ماه امسال در آمل خبر داد و گفت: از ششم مهرماه امسال ۷ اجلاسیه در ذیل کنگره شهدا در استان برگزار شد.

او به برگزاری اجلاسیه زنان و زادواج آسان با حضور ۱۰۰۰ زوج جوان به همراه اهدای جهیزیه در ششم مهرماه اشاره کرد و افزود: هزار سری جهیزیه، ۴۰ هزار بسته معیشتی و ۱۸ هزار بسته لوازم التحریر ذیل این اجلاسیه توزیع می‌شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه اجلاسیه رزمندگان و ایثارگران نیز هفتم مهرماه برگزار شد، گفت: هشتم مهرماه نیز همایش کشتی گیران و پهلوانان در رده‌های سنی مختلف به تعداد شش هزار نفر در ورزشگاه سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار شد.

او از برگزاری همایش شش هزار نفری فرزندان شاهد برای نخستین بار در سطح کشور در نهم مهرماه خبر داد و افزود: سه شنبه ۱۰ مهر همایش دانشجویان و اساتید را نیز داشتیم.

سردار مسلمی با بیان اینکه چهارشنبه ۱۱ مهرماه اجلاسیه معلمان و دانش آموزان برگزار شد، به اجرای نمایش میدانی" راز سرزمین عشق" که طی چند هفته در شهر‌های نوشهر و ساری به نمایش درآمده بود، گفت: این نمایش از ۲۶ شهریور تا ۱۲ مهرماه اجرا شده است.

او با بیان اینکه پژوهشکده این کنگره تا برگزاری سومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران که ۱۰ سال آینده برگزار خواهد شد، آغاز به فعالیت کرده است، افزود: روز شنبه ۱۴ مهر سه سمفونی ویژه این کنگره رونمایی خواهد شد.

سردار مسلمی با بیان اینکه تمثال مبارک شهدای استان به صورت تابلو فرش تولید شد و در طی رزمایش میثاق و سپاس، تقدیم خانواده‌های معظم شهدا شد، گفت: برای تبیین و ترویج اثرگذار سیره شهدا تولید فیلم سینمایی از رشادت‌های رزمندگان مازندرانی در رویارویی با منافقین با عنوان حماسه جنگل در حال تولید بوده که تا به حال ۹۵ درصد از پروژه تصویربرداری آن به اتمام رسیده است

سردار مسلمی از تولید سریال ۲۲ قسمتی شهید تورانی نیز خبر داد و افزود: هماهنگی‌های اولیه برای ساخت فیلم حماسه ششم بهمن آمل نیز با همکاری سیما فیلم صورت گرفته است

فرمانده سپاه کربلا در پایان اشاره‌ای به فضاسازی‌ها و تبلیغات محیطی شهر‌ها و روستا‌ها کرد و از طراحی، تولید و نصب المان‌های شهدایی در سطح استان خبر داد و گفت: تا به حال ۳۰ المان شهدایی در استان جانمایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار