مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از تدوین و اجرای ۲۸۰ برنامه متنوع با شعار «برای کودکان، برای آینده» در هفته ملی کودک امسال خبر داد.

سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، زمینه سازی برای توجه بیشتر جامعه به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها، خواسته‌ها و حقوق کودکان و ارتقای کیفیت زندگی آنان، جلب مشارکت مسئولان و دیگر دستگاه‌ها در راستای ارتقای جایگاه کودکان و نوجوانان، ایجاد نشاط آفرینی و امیدبخشی به نسل آینده و برخورداری شمار بیشتری از مخاطبان از ظرفیت‌های کانون را از جمله اهداف برنامه‌های امسال کانون استان قزوین در هفته ملی کودک برشمرد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته ملی کودک (برای کودکان، برای آینده)، افزود: هر اقدامی برای کودکان در واقع قدمی رو به جلو برای ساختن آینده‌ای بهتر برای ایران اسلامی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین یادآورشد: شعار‌های هفته ملی کودک براساس روزشمار از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه جاری به ترتیب شامل؛ برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر، برای محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر، برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر، برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده‌ای مسوولانه‌تر، برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر، برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر، برای رفاه کودکان، برای آینده‌ای با کیفیت و آسایش بالاتر اعلام شده است.

موسوی از برگزاری دومین جشن بزرگ پرواز بادبادک‌ها به عنوان یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده کانون برای هفته ملی کودک نام برد و گفت: این برنامه ۲۰ مهرماه ساعت ۱۵ در محوطه چمن منطقه گردشگری باراجین واقع در بوستان فدک برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر پرواز بادبادک‌ها، برنامه‌های متنوعی مانند اجرای نمایش، موسیقی و مسابقه نیز در دستور کار قرار دارد و کودکان و نوجوانان حاضر در این برنامه می‌توانند به صورت رایگان عضو کانون شوند.

وی، اجرای نمایش توسط تماشاخانه سیار کانون از ۱۶ تا ۱۸ مهرماه در سراسر استان، برپایی نمایشگاه آثار و دستاورد‌ها در همه مراکز فرهنگی و هنری کانون استان، برپایی نمایشگاه عکس از آثار جشنواره ملی عکس نیکوکاری هم‌زمان با افتتاحیه نمایشگاه‌ها و قدردانی از اعضا و مربیان برگزیده، برگزاری نشست مجازی با موضوع مدیریت رفتار‌های آسیب زا برای کودکان و نوجوانان برای مربیان کانون با همکاری استان مرکزی را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

موسوی ادامه داد: افتتاح خانه بازی مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه، اجرای اردو برای اعضای کانون و بازدید از موزه‌ها، برگزاری نشست استانی کتاب چای، اجرای برنامه نمایشی در بیمارستان قدس برای کودکان بیمار، حضور کانون یاران در بخش‌های ستادی و آشنایی و انجام وظایف واحد‌های مختلف به شیوه نمادین، اجرای یک برنامه برای کودکان با نیاز‌های ویژه (شامل قصه‌گویی و بازی) در مدرسه بیاضیان نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین عنوان کرد: برگزاری همایش استانی قصه‌گویی در سالن نمایش کانون استان در استقبال از بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی، دیدار اعضا و مربیان کانون با مسوولان و مدیران دستگاه‌ها در سراسر استان، تخفیف ۲۵ درصدی برای بازدید مدارس از مرکز نجوم استان، نام‌گذاری روز‌های پنجشنبه هر هفته به نام «روز‌های سینمایی» و نمایش آثار سینمایی و پویانمایی کانون برای اعضا در مراکز فرهنگی و هنری استان، فضاسازی مراکز فرهنگی و هنری به این مناسبت و دیدار با خانواده شهدا نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته ملی کودک است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با دارا بودن ۱۶ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، مراکز سیار و کتابخانه پستی به کودکان و نوجوانان سراسر استان در کنار امانت کتاب، خدمات فرهنگی، هنری، ادبی و علمی متنوع ارائه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.