مقام ارشد سابق وزارت خارجه اسرائیل چشم انداز یک درگیری طولانی در منطقه را باعث نگرانی دانست.

آلون لیل، مقام ارشد سابق وزارت خارجه اسرائیل می‌گوید که اسرائیل پس از نزدیک به یک سال جنگ در غزه ضعیف شده است و چشم انداز یک درگیری طولانی در منطقه باعث نگرانی است.

لیل گفت: «ما در حال جشن گرفتن سال نوی خود هستیم و همه در حال [ارزیابی]سالی هستند که گذشت - اتفاقی که برای ما و منطقه افتاد - و حال و هوای عمومی کاملاً غم انگیز است. اکثر اسرائیلی‌ها اذعان می‌کنند که امسال جنگ، اسرائیل را از نظر اجتماعی، اقتصادی، شاید حتی نظامی تضعیف کرده است و هیچ‌کس از چنین جنگی سود نمی‌برد.»

لیل در مصاحبه با الجزیره گفت که بازوی دیپلماتیک چه بسا به صورت عمدی فلج شده است هرچند گزینه‌های دیپلماتیک درباره غزه و لبنان در دسترس اسرائیل است.

وی در مورد حمله زمینی اسرائیل در جنوب لبنان گفت که مردم اسرائیل معتقدند این یک عملیات سریع خواهد بود، اما چنین اقدامات نظامی «ماهیت خاص خود را دارند و می‌توانند نتیجه‌ای دیگر داشته باشند.»

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت در طول جمعه شب ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر را هدف قرار گرفتند. بر اثر این حملات «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و تعدادی از نیرو‌های مقاومت به شهادت رسیدند.

ایران روز سه شنبه با یک حمله موشکی پاسخ سختی به توحش صهیونیست‌ها طی یک سال اخیر در منطقه داد و سرزمین‌های اشغالی را با ۲۰۰ موشک هدف قرار داد. اکنون صهیونیست‌ها و متحدان غربی اش به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه ایران هستند؛ موضوعی که با توجه به ناتوانی تل آویو در مقابله با محور مقاومت بی فایده به نظر می‌رسد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار