سخنگوی وزارت خارجه گفت: چنانچه گروه هفت واقعا نگران امنیت منطقه است، باید از اهرم‌های خود برای پایان دادن فوری به نسل‌کشی فلسطینیان استفاده کند.

اسماعیل بقائی در واکنش به بیانیه اخیر گروه هفت، با تقبیح ادامه رویکرد جانبدارانه و غیرمسئولانه این گروه در رابطه با تحولات منطقه غرب آسیا، عملیات موشکی اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه مجموعه‌ای از اهداف نظامی- امنیتی رژیم صهیونیستی را پاسخی ضروری به اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر و در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع دانست و توسل به ابزار تهدید و تحریم برای فشار بر ملت ایران را محکوم کرد.

بقائی با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حراست از امنیت ملی و منافع حیاتی ملت ایران در منطقه، مداخلات غیرمسئولانه برخی بازیگران فرامنطقه‌ای از جمله آمریکا، به ویژه از طریق تداوم حمایت همه جانبه از رژیم اشغالگر اسراییل را عامل اصلی بی ثباتی در منطقه غرب آسیا توصیف کرد و گفت: چنانچه گروه هفت واقعا نگران صلح و امنیت منطقه است، باید از اهرم‌های خود جهت پایان دادن فوری به نسل کشی فلسطینیان و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه و دیگر کشور‌های منطقه استفاده کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه مسئولیت قطعی کشور‌های عضو گروه هفت، بخصوص آمریکا، در تشدید ناامنی و بی ثباتی در منطقه غرب آسیا به دلیل حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی و مالی و سیاسی از طرف متجاوز را خاطرنشان کرد و نسبت به عواقب وخیم این رویکرد بر صلح و ثبات منطقه و فراتر از آن هشدار داد.

گفتنی است که پس از اجرای موفقت آمیز عملیات وعده صادق ۲ علیه مواضع تعیین شده رژیم صهیونیستی، سران گروه هفت در بیانیه‌ای با اشاره به نگرانی‌های شدید از تشدید بحران‌ها در خاورمیانه، اعلام کردند: درگیری در سطح منطقه به نفع هیچ‌کس نیست و راه حل دیپلماتیک همچنان قابل دستیابی است.

آنان با تاکید بر لزوم اجرای کامل قطعنامه‌های ۲۷۳۵ (درباره طرح سه مرحله‌ای برای برقراری آتش‌بس در منطقه و آزادی گروگان‌ها) و قطعنامه ۱۷۰۱ (که به جنگ رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ پایان داد) و بدون اشاره به تجاوزگری رژیم صهیونیستی و تروریسم دولتی این رژیم در به شهادت رساندن رهبران جبهه مقاومت، پاسخ مشروع ایران علیه اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

گروه هفت پیش از این و به دنبال اقدام تل آویو در به شهادت رساندن فؤاد شکر فرمانده ارشد نظامی حزب الله لبنان در حمله هوایی به حومه بیروت در ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد) و همچنین ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران نیز خواستار تنش‌زدایی و خویشتنداری تمامی طرف‌ها در منطقه خاورمیانه شده بودند.

موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یا رسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی شب گذشته خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

گروه هفت شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار