مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت‌های احتمالی فعالیت سامانه بارشی، کاهش دما و وزش باد در این استان از امروز تا یکشنبه پانزدهم مهر ماه هشدار زرد اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش‌بینی وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در برخی نقاط این استان، افزود: طبق پیش بینی‌ها، دمای هوا تا یکشنبه هفته آینده با نفوذ توده هوای سرد روند کاهشی دارد.

ایرج مصطفوی ادامه داد: طی پنجشنبه تا یکشنبه آینده فعالیت سامانه بارشی، در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان، رگبار و رعد و برقو احتمال تکرگ، مه آلودگی و کاهش دید، باد شدید و تند باد‌های لحظه‌ای به ویژه در نواحی جنوبی و شرقی پیش بینی می شود .

 

وی افزود : کاهش نسبی و محسوس دما از جمعه تا یکشنبه بین ۶ تا ۱۰ درجه استو انتظار می‌رود کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل‌ها مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: خودداری از توقف و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات، مهمترین توصیه‌های هواشناسی محسوب می‌شود.

به گفته وی، روند کاهشی و محسوس دما برای روز‌های پایانی این هفته پیش بینی می‌شود به طوری که به طور متوسط دمای هوای بیشتر مناطق استان بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.