یک مقام سازمان ملل هشدار داد که مردم لبنان هدف اصلی حملات هوایی رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

عمران رضا هماهنگ‌کننده کمک‌های انسانی سازمان ملل می‌گوید که موج گسترده آوارگی و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی در لبنان «فاجعه‌بار» بوده و غیرنظامیان «بزرگ‌ترین» درد را بر دوش می‌کشند.

به گزارش الجزیره، این مقام سازمان ملل تاکید کرد که به دلیل حملات هوایی رژیم صهیونیستی، مردم از جایی به جای دیگر آواره می‌شوند و در حالی که فکر می‌کنند به محل امنی رفته‌اند، هدف حملات هوایی قرار می‌گیرند. 

او خاطر نشان کرد که بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، باید به امدادگران اجازه داده شود تا به افرادی که نیازمند کمک هستند، دسترسی پیدا کنند. همچنین باید از تمامی زیرساخت‌های غیرنظامی محافظت شود. 

وزارت بهداشت لبنان می‌گوید که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این کشور در سال گذشته، در مجموع نزدیک به دو هزار نفر از جمله ۱۲۷ کودک به شهادت رسیده و ۹ هزار و ۳۸۴ نفر مجروح شده‌اند. حملات رژیم صهیونیستی از دوشنبه هفته گذشته شدت بیشتری گرفته و سبب شده بسیاری از شهروندان لبنانی منازل خود را ترک کنند. 

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت وضعیت کنونی در لبنان را برای پزشکان «وخیم» دانست و گفت که بیش از ۳۰ مرکز بهداشتی در جنوب این کشور بسته و ۵ بیمارستان در بیروت به طور جزئی یا کامل خدمات خود را متوقف کرده‌اند. 

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار