مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی فردخت تا بیستم مهر تمدید شد.

بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره «فردخت» علاقه‌مندان و مخاطبین  تا ۲۰ مهرماه فرصت دارند طرح، آثار و پژوهش خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

دبیر کمیته بانوان و خانواده کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان  اولین جشنواره استانی فرهنگی و هنری دانش‌بنیان «فردخت» هم‌زمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.

فاطمه باباسالاری افزود: از سال ۱۳۹۹ جشنواره‌ای به‌نام «فردخت» با ابتکار عمل بسیج جامعه بانوان کاشان با هدف بررسی ویژگی مانتو اجتماع برگزار می‌شود. «فردخت» به معنای دختر پاکدامن و برگرفته از لباس محلی کاشان است.


دبیر کمیته بانوان و خانواده گفت: «فردخت» جشنواره‌ای برای فرهنگ‌سازی، جریان‌سازی و ایجاد پیوند بین طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان پوشاک است.


باباسالاری خاطرنشان کرد: این جشنواره در بسیج جامعه بانوان اصفهان هم رقم خورد. ارسال آثار دوخت شده در حوزه مانتوی اجتماع، چادر، ملزومات عفاف و حجاب، طراحی در قالب‌هایی که در شیوه‌نامه مشخص شده و همچنین تحقیق و پژوهش در پوشاک ایرانی اسلامی از محور‌های این جشنواره است.

دبیر کمیته بانوان و خانواده گفت: اساتید، دانشجویان، دانش‌آموزان، مزون‌داران و افرادی که در رشته پوشاک تحصیل و تدریس می‌کنند، مخاطبین جشنواره «فردخت» هستند.


وی با تشریح اقدامات این جشنواره افزود: مخاطبین می‌توانند آثار علمی خود را پیرامون محور‌های مشخص شده جشنواره که عمدتا بحث تاریخ، اقتصاد، هویت و تمدن سازی در حوزه پوشاک ایرانی اسلامی است، به حوزه دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. مخاطبین می‌توانند آثار، طرح‌ها و پژوهش خود را به دبیرخانه استانی فردخت واقع در بسیج جامعه زنان استان اصفهان، ارسال کنند.


باباسالاری با اشاره به اهداف این جشنواره استانی بیان کرد: هدف برگزاری جشنواره، جریان‌ساری در حوزه پوشاک است. بانوجه‌به آسیب و چالشی که در حوزه پوشاک خانواده و بانوان و به‌خصوص پوشاک ایرانی اسلامی داریم، امیدواریم این جشنواره بنواند فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی کند و خروجی خوبی داشته باشد تا پیوند بین طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان پوشاک را در استان داشته باشیم.

دبیر کمیته بانوان و خانواده اعلام کرد: آثار برگزیده جشنواره استانی به پنجمین جشنواره ملی «فردخت» که در استان اصفهان به میزبانی شهرستان کاشان برگزار می‌شود، ارسال شده و در بخش کشوری هم به رقابت گذاشته می‌شود.


وی افزود: هم‌زمان با تشکیل دبیرخانه فردخت در اصفهان، دبیرخانه‌های شهرستانی هم فعالیت خود را اغاز کردند. جلسات متعددی برای تعامل و هم‌افزایی سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در تهیه پوشاک فعالیت دارند در شهرستان‌ها اتفاق افتاده است.

اواخر مهرماه اجلاسیه استانی جشنواره «فردخت» در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

 آثار زیادی در حوزه پوشاک شهرستان‌ها دریافت شده و به دبیرخانه استانی ارسال شده است. این آثار در بخش‌های مختلف رقابت می‌کنند و منتخبین این جشنواره در اختتامیه جشنواره استانی فردخت مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار