آژانس سازمان ملل هشدار داد که مدارس غزه به طور روز افزون هدف حملات صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند و کمک‌رسانی بسیار دشوار شده است.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) آخرین گزارش از وضعیت نوار غزه را منتشر کرد و هشدار داد که اوضاع زندگی مردم وخیم‌تر شده است.  

به گزارش الجزیره، تعداد افرادی که ماه گذشته (سپتامبر) هیچ کمک غذایی دریافت نکرده‌اند ۱.۴ میلیون نفر بوده است. این در حالی است که ماه پیش از آن (اوت) ۱ میلیون نفر غذا دریافت نکرده بودند و این بدان معناست که کمک‌رسانی به مردم دشوارتر شده است.  

آنروا می‌گوید که لازم است روزانه ۷۰۰ کامیون کمک‌رسانی وارد غزه شود، اما در ماه گذشته به طور میانگین روزانه فقط ۵۲ کامیون وارد نوار غزه شده است.  

طبق این گزارش، ارتش صهیونیست در حال حاضر ۸۶ درصد از مدارس آنروا که به پناهگاه تبدیل شده بودند را هدف قرار داده و دست‌کم ۷۱ مدرسه را به طور کلی ویران کرده است. افزون بر این، نزدیک به ۷۰ درصد از مزارع کشاورزی ویران شده و دست‌کم ۱.۹ میلیون نفر که ۹۰ درصد از جمعیت غزه هستند، در سرزمین خود آواره شده‌اند.  

شایان ذکر است که عملیات‌های آژانس‌های سازمان ملل برای کمک به غزه غالبا به دلیل تشدید حملات صهیونیست‌ها، تعداد محدود گذرگاه‌های مرزی و جاده‌های آسیب دیده با مشکلات فراوانی مواجه می‌شوند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار