یکی از تحلیلگران عرب با اشاره به عملیات طوفان الاقصی و در آستانه یک سالگی آن از تغییر راهبردی خبر داد که در معادله نبرد با این عملیات رخ داده است.

به نقل از خبرگزاری شهاب، «مروان الاقرع» تحلیلگر امور سیاسی گفت: نبرد طوفان الاقصی، مساله فلسطین را از حیث سیاسی احیا کرد و این تصور را ایجاد کرد که گزینه مقاومت می‌تواند تغییر اساسی در نبرد با اشغالگران ایجاد کند.

وی افزود: مقاومت موفق شد این دیدگاه را ترسیم کند که تواناست و می‌تواند تغییر اساسی در نبرد با اشغالگران ایجاد کند. آنچه مقاومت در هفتم اکتبر انجام داد نمونه آشکاری از تغییر معادله نبرد به شکل کامل بود.

الاقرع تاکید کرد: در آستانه سالگرد نبرد طوفان الاقصی هستیم که برای آزادی سرزمین و حمایت از مقدسات انجام شد. این تاسف بار است که در آستانه یکسالگی عملیات طوفان الاقصی همچنان کشتار ادامه دارد و به بیش از ۴۱ هزار شهید افزایش یافته و صد‌ها هزار نفر مجروح شده، خانه‌ها و مساجد در غزه ویران شده است و جامعه بین المللی سکوت کرده است.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی دستاورد نظامی بی سابقه در تاریخ نبرد با اسرائیل است. قرار نیست که این دستاورد به شمار کشته شدگان، مجروحان و اسیران اشغالگر محدود شود هرچند که این ارقام مهم و دارای اهمیت زیاد است. طوفان الاقصی رژیم اشغالگر را در مسیر زوال قرار داده است. این نتیجه‌ای است که نزد خود اسرائیلی به یک اصل تبدیل شده است. این بزرگترین دغدغه‌ای است که اسرائیل را آزار می‌دهد و کابوس آن را تشدید می‌کند، اما دقیق‌ترین توصیف این است که طوفانی است که اسرائیل را با خود خواهد برد و با برقراری آتش بس متوقف نخواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار