کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به روند کاهشی دما بارش‌های رگباری به‌ویژه در شمال غرب تا روز دوشنبه این هفته در خراسان رضوی ماندگار است.

زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهشی دما از روز گذشته موجب کاهش پنج تا ۶ درجه‌ای بیشینه دما در خراسان رضوی شده است که این روند همچنان تا روز‌های میانی هفته جاری ادامه خواهد داشت.

او افزود: همچنین افزایش سرعت وزش باد نیز برای نواحی شرقی، شمالی و بادخیز استان خراسان رضوی همراه با گرد و غبار و احتمال بروز خسارت، با احتمال انتقال ذرات غبار به مرکز استان از دیگر پدیده‌های جوی است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: شدت وزش باد در شهرستان سرخس روز گذشته با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

آهنگرزاده بیان کرد: رگبار باران همراه با با رعد و برق و جاری شدن رواناب در ارتفاعات و نواحی شمال غرب استان در طول روز‌های شنبه و یکشنبه جاری ادامه دارد.

او تصریح کرد: در شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای هفت و بردسکن با ۳۵ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۷ درجه را به ثبت رساند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: دمای کنونی مشهد ۲۳ درجه سلسیوس است که دمای این کلانشهر طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بین ۱۴ تا ۲۴ درجه در نوسان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.