مدیرکل هواشناسی سمنان، گفت:تندبادهای لحظه‌ای، تنش دمایی و کاهش محسوس دمای هوا، از مخاطرات در بخش کشاورزی و دامداری تا روز دوشنبه شانزدهم مهر است.

مصطفوی گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی از امروز شنبه تا اواخر وقت دوشنبه با تقویت فعالیت سامانه بارشی، در غالب نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان، رگبار و رعد و برق و احتمال تکرگ، مه آلودگی و کاهش دید، باد شدید و تندبادهای لحظه ای فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: احتمال مخاطرات ناشی از رواناب و سیلاب، بارش تگرگ، وزش باد شدید و تنش‌های دمایی در بخش کشاورزی و دامداری وجود دارد.

وی تاکید کرد: انجام اقدام‌هایی برای جلوگیری از نفوذ رواناب به داخل سالن‌های پرورشی، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به بارش‌های رگباری و خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏‌ها و مسیل‏‌ها با توجه به وقوع بارش مورد توجه باشد.

مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: کشاورزان در مواردی مانند خودداری از سمپاشی و محلول‌پاشی در مزارع و باغ‌ها پیش از بارندگی‌ها، پرهیز از چرای دام‌ها در ارتفاعات و مسیر رودخانه های فصلی به دلیل خطرات برق‌زدگی و سیلاب، پاکسازی مسیرها و کانال‌های انتقال آب به مزارع و باغ‌ها برای جلوگیری از آبشویی اراضی، کنترل استحکام سازه‌ها و مهار سامانه‌های آبیاری بارانی و استفاده از قیم برای نهال‌های جوان، دقت لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.