مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بهورزان سقزی بیش از ۱۸۹ هزار خدمات درمانی در روستا‌های سقز ارائه دادند.

پروین خسروپور اظهار کرد : در تیر ماه سال جاری هفت خانه بهداشت با اعتبار بالغ بر ۹۱ میلیارد ریال با زیر بنایی ۷۰۰ متر مربع برای خدمت رسانی به جمعیت روستایی احداث شده است.

وی افزود : در طی این مدت چهار هزار و ۲۸۰ مورد مراقبت مادران باردار ، ۴۲ هزار و ۶۹۶ کودکان زیر پنج سال ، ۱۴ هزار و ۵۰۱ مراقبت سالمندان بالای ۶۰ سال و مابقی در مراقبت اطفال ، نوجوانان ، جوانان میانسال و بیماری های واگیر بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز به شرح اقدامات انجام شده توسط این بهورزان پرداخت و گفت: بهورزان عزیز در خانه های بهداشت به شناخت جمعیتی و زیست محیطی روستا، سرشماری خانوارها و جمع آوری اطلاعات آماری کامل جمعیت تحت پوشش خانه بهداشت، تنظیم رنج حیاتی و پرونده خانوار، برقراری ارتباط با مردم و جلب مشارکت آنان در زمینه های مختلف بهداشتی، آموزش همگانی سلامت در کلیه زمینه های بهداشتی ، ارائه کلیه خدمات سلامت خانواده ، خدمات پیشگیری و مراقبت از بیماریها و بهداشت محیط روستا ارائه می‌دهند.

شهرستان سقز دارای ۹۳ خانه بهداشت با فعالیت ۱۰۳ نفر بهورز می باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.