مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان نیمروز به منظور ارتقای فضای آموزشی در مناطق محروم احداث شده است.

میثم لک زایی مدیرکل نوسازی مدارس استان اظهار داشت: این مدرسه با زیربنای ۱۳۸۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان، با مشارکت بنیاد قلم‌چی و اعتبارات محرومیت‌زدایی دولت ساخته شده است. 
مدیر کل نوسازی مدارس استان در این مراسم به نقش ویژه این بنیاد در مشارکت با پروژه‌های آموزشی کشور اشاره کرد و افزود: مدرسه ۱۲ کلاسع شهرستان نیمروز ۳۹۰ مین پروژه‌ای است که بنیاد آموزشی قلم چی مشارکت داشته و ۱۰ درصد پروژه‌های افتتاح شده توسط این بنیاد در سیستان و بلوچستان قرار دارد.
وی با تأکید بر اهمیت این پروژه، گفت: این مدرسه نتیجه توجه ویژه دولت و خیرین به مناطق محروم است و با اعتبارات محرومیت‌زدایی، سرانه فضای آموزشی در این استان افزایش خواهد یافت.
مدیرکل نوسازی مدارس استان خاطرنشان کرد: به منظور کاهش فاصله فضای آموزشی در مناطق کم برخوردار تا میانگین کشوری، اعتباراتی برای استان‌های کم برخوردار پیش بینی شده که هر سال ۲۸۰ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان تخصیص می‌یابد و خوشبختانه توانسته ایم ۴۲۰ کلاس درس به کلاس‌های در دست اجرا اضافه کنیم.
لک زایی همچنین به دو خبر مهم برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: بورسیه دانش‌آموزان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی است که حدود ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در استان را شامل می‌شود و تا کنون ۴۰۰۰ نفر از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.
وی ادامه داد: تأمین محتوای آموزشی برای مدارس یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی مدارس استان است که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای، تمام مدارس با اولویت مدارسی که زیرساخت‌های مناسب دارند، به محتوای آموزشی دسترسی پیدا خواهند کرد. 
وی بیان کرد: تاکنون بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در مجموع ۳۵ پروژه آموزشی با ۱۷۸ کلاس درس در استان آغاز کرده و بیش از ۵۰ کلاس درس دیگر نیز در حال تکمیل است.

مراسم افتتاحیه مدرسه ۱۲ کلاسه نیمروز صبح امروز با حضور مدیرکل نوسازی استان، با حضور نماینده بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی واعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان به بهره‌برداری رسید. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار