رئیس جهاد کشاورزی گیلان از برداشت ۶۰ درصد محصول باغات زیتون استان خبر داد و گفت: تولید این محصول امسال افزایش قابل توجهی داشته است.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فصل برداشت زیتون در جنوب این استان گفت: رودبار خاستگاه زیتون کشور است و ارقام زیتون این شهرستان بسیار مرغوب و با کیفیت است.

او از پیش بینی تولید بیش از ۲۶ هزار تن میوه زیتون در گیلان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۶۰ درصد محصول برداشت شده و برداشت زیتون روغنی نیز به زودی آغاز می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۵۰ درصد تولید امسال به صورت روغنی و ۵۰ درصد به صورت کنسروی است، تصریح کرد: تولید زیتون در سال ۱۴۰۳ در این استان به دلیل شرایط اقلیمی و مدیریت باغ به لحاظ تغذیه، هرس، آبیاری و مبارزه با آفات و بیماری‌ها افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.

۶۰ درصد محصول باغات زیتون گیلان برداشت شد

محمدی همچنین با بیان اینکه متوسط عملکرد تولید میوه زیتون در استان ۳ تن است، گفت: سال گذشته ۲۰۰ هکتار توسعه سطح باغات زیتون در قالب احداث داشتیم ضمن اینکه اصلاح و جایگزینی باغات هم انجام شده است.

۶۰ درصد محصول باغات زیتون گیلان برداشت شد

او با تأکید بر لزوم توسعه باغات زیتون افزود: در صورت تأمین منابع آب در راستای طرح توسعه باغات زیتون به شیوه مکانیزه که رویکرد‌های برنامه هفتم توسعه است در استان آمادگی و درخواست زیادی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.