مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: امسال با همکاری شرکت توزیع برق و اداره بهسازی بالغ‌بر هزار و ۶۰۰ دستگاه پنل خورشیدی تحویل و باتوجه به تناسب جمعیت عشایر در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

محمد محمودی در خصوص توزیع نهاده‌های دامی در بین عشایر چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و خشکسالی‌های مکرر، عشایر در بحث تامین آذوقه و فقر مراتع استان خوزستان، نیاز مبرم به آذوقه و علوفه‌های دامی داشتند که در سال گذشته ۱۵۰۰ تن نهاده دامی از طریق اتحادیه عشایری و یکی از کارخانه‌ها تولید و در اختیار عشایر در مناطق ییلاقی و قشلاقی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال نیز هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی را تولید و در اختیار کشاورزان قرار خواهیم داد، افزود: پارسال هزار تن جو قراردادی در اختیار عشایر قرار گرفت که در سال جاری با توجه به اینکه عشایر نسبت به بازه زمانی توزیع جو قراردادی اعتراض داشتند، مقرر شد در بازه زمانی مناسب به آنها ارائه شود.

محمودی در خصوص وضعیت خدماتی و رفاهی زندگی عشایری، گفت: نوع زندگی عشایر موجب شده از بسیاری از پارامتر‌های زندگی شهری، حداقل‌ها را نیز برخوردار نباشند، لذا توزیع پنل‌های خورشیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر ۴۷۰ پنل خورشیدی از اعتبارات ارزش افزوده استان خریداری و بین عشایر استان توزیع شد، بیان داشت: امسال نیز با همکاری شرکت توزیع برق و اداره بهسازی امور عشایر بالغ‌بر ۱۶۰۰ پنل خورشیدی تحویل و باتوجه به تناسب جمعیت عشایر در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

محمودی با بیان اینکه تسهیلات زیادی برای اشتغال‌زایی به عشایر این استان تعلق گرفته است، بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله در اختیار عشایر قرار گرفته و با توجه به جمعیت عشایر، این تسهیلات بین آنها تقسیم شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی متعددی نیز در سال جاری برای عشایر انجام شد که می‌توان به تکمیل پایه‌های پل گزستان و احداث ایلراه پنبه‌کال اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار