مدیر گروه شناور‌های متوسط مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: تولید ساخت و تعمیر شناور‌ها در یک سال گذشته به میزان ۱۴ هزار و ۸۵۰ تُن بوده که توانستیم بیش از ۱۰۰ درصد اهداف خود در بخش تعمیرات شناور‌ها را محقق کنیم.

محسن علیزاده روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار کرد: باوجود چالش‌های ناشی از تحریم‌ها و تاخیر در تامین مواد اولیه سال گذشته ۲۹ فروند شناور و در ۶ ماهه امسال نیز ۱۳ فروند شناور در مجتمع ایزوایکو تعمیر و بازسازی شد.

وی بیان کرد: تولید ساخت و تعمیر شناور‌ها در یک سال گذشته به میزان ۱۴ هزار و ۸۵۰ تن و در ۶ ماهه نخست امسال به میزان ۲ هزار و ۸۸۹ تن بوده است که امیدواریم با برطرف کردن موانع برنامه‌های نوسازی شناور‌ها در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ به وضعیت مطلوب برسد و به هدف ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن دست یابیم.

مدیر گروه شناور‌های متوسط مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به افزایش درآمد‌ها و نقدینگی این گروه، اعلام کرد که پرداخت هزینه‌های خدمات و پیمانکاری که در گذشته با تاخیر انجام می‌شد، اکنون به‌طور منظم انجام می‌شود.

علیزاده از واگذاری بیشتر فعالیت‌های گروه شناور‌های متوسط مجتمع ایزوایکو به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در راستای بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها، برخی از بخش‌های فنی مانند کارگاه‌های برش، به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار شده است.

وی همچنین از موفقیت گروه در ساخت نخستین آمبولانس دریایی تمام آلومینیومی خبر داد و افزود: این پروژه با موفقیت اجرا شده و ایزوایکو آماده دریافت سفارش‌های جدید در این زمینه است.

مدیر گروه شناور‌های متوسط ایزوایکو با تاکید بر برنامه‌های دقیق و مدیریت بهینه، چشم‌انداز روشنی برای سال‌های آینده ترسیم کرد و گفت: با تکیه بر بهبود مدیریت و توسعه همکاری‌ها با بخش خصوصی، در مسیر افزایش تولید و ارتقای صنعت دریایی کشور قدم برمی‌داریم و آماده‌ایم تا در سال ۱۴۰۳ با دستیابی به اهداف ۱۵ هزار و ۵۰۰ تنی، رکورد‌های جدیدی را ثبت کنیم.

در گذشته‌های نه چندان دور بیشتر تعمیرات شناور‌ها در مجتمع ایزوایکو در کار بدنه و رنگ و سندبلاست بدنه فلزی و فولادی فعالیت داشت، اما امروز در همه بخش‌های کشتی همچون رنگ و سندبلاست بدنه، تعویض ورق، تعویض لوله‌ها، تعمیر شفت و پروانه، خزه تراشی، ضخامت سنجی، اورهال سامانه رانش، انجام کار‌های دکوراسیون، اورهال پمپ‌ها و ژنراتور و موتور اصلی که قلب کشتی بوده را تعمیر کند.

به گزارش ایرنا، مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شده است.

ایجاد این مجموعه باتوجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به‌منظور توسعه صنعت و تجارت در محدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه‌های دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانه‌های مرتبط با حوزه کشتی‌سازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای، ملی و استفاده از آخرین فن آوری‌های مرتبط در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار بوده است.

ایزوایکو طی این سال‌ها با طراحی و ساخت سکو‌های نفت و گاز نقش خود را در کشور به اثبات رسانده؛ تا جایی که امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت صنایع دریایی در کشور شناخته می‌شود و هم‌اکنون با دارا بودن سیستم‌های مختلف از آب‌گیری و به‌آب‌اندازی، توانایی ساخت و تعمیرات هر نوع شناوری در دنیا را دارد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.