مدیر کمیسیون‌های «ماده ۱۰۰» شهرداری اصفهان گفت: حدود ۶ هزار پرونده در کمیسیون «ماده ۱۰۰» شهرداری اصفهان بررسی شد.

مدیر کمیسیون‌های «ماده ۱۰۰» شهرداری اصفهان گفت: با بررسی این میزان پرونده، پنج هزار و ۱۷۸ رای در مجموع مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان صادر شده است.

مهرداد محلوجی افزود: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با ۷۲۰ پرونده، منطقه هشت با ۶۶۹ و منطقه ۱۵ با ۴۷۰ پرونده به ترتیب در جایگاه اول تا سوم تعداد پرونده ارسال شده به کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ بودند.

وی گفت: اضافه ساخت مازاد بر پروانه و تبدیل و احداث بالکن مازاد بر پروانه در گذر، بیشترین تعداد پرونده تخلف را در این مدت تشکیل می‌داد.
محلوجی افزود: ۲ هزار و ۷۴۹ رای بدوی و ۸۶۸ رای تجدیدنظر در این مدت با برگزاری روزانه ۸۴ جلسه، صادر و سعی شد تا بررسی‌ها در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد:پیگیری و صدور رای پرونده‌‍‌های کمیسیون با سرعت خوبی در حال اجراست و با هدف افزایش شفافیت و عدالت در نظام مدیریت شهری، اطلاع‌رسانی به موقع و تسریع پاسخگویی به مالکان و ذینفعان دارای پرونده، روند بررسی و نتیجه رای از طریق پیامک به شهروندان ارسال می‌شود.

مالکان املاک و اراضی قبل از هر اقدام عمرانی (از قبیل تفکیک اراضی یا شروع ساختمان سازی) مکلف به اخذ پروانه ساخت از شهرداری هستند در غیر این‌صورت تخلف آنها در قالب کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بررسی می‌شود.

بر اساس آمار موجود، سال گذشته ۶۹ هزار و ۱۴۹ رای در حوزه تخلفات ساختمانی کلانشهر اصفهان صادر شد که ۵۶ هزار و ۶۹۳ مورد از آن معادل حدود ۸۲ درصد به پرداخت جریمه نقدی و پنج هزار و ۲۷۰ مورد برابر با ۷.۶ درصد تخریب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار