طی آیینی با حضور مسئولین شهرستان و مسئولین شرکت ملی صنایع مس ایران، اصغر صالحی ، سرپرست مجتمع مس سرچشمه رفسنجان شد.

 حسین رضایی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان  معادن مس در رفسنجان و خاک ایران را نعمت‌های الهی دانست که جای سپاس دارد.

وی با اشاره به اینکه در افق چشم انداز شرکت مس، رسیدن به تولید یک میلیون تن کاتد مس دیده شده است افزود: باید در کنار این امر، صنایع پایین دستی مس هم در راستای ایجاد ارزش افزوده برای ذینفعان شرکت مس و برای کل ایران فعال شوند.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر تولید ۷۰ درصد مس کاتد در سطح ملی، در رفسنجان انجام میشود.

وی با اشاره به اینکه محققی رییس پیشین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، در راستای تعامل و همکاری، در صدد رفع نیاز‌ها و مشکلات شهرستان فعالیت داشت که قدردانیم و ادامه داد: امیدواریم با مدیریت جدید و پشتکار وی، در خصوص رفع نیاز‌های شهرستان اعم از انجام خرید‌های مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه از داخل استان و شهرستان رفسنجان، و نیرز انجام‌مسئولیت‌های اجتماعی اقدام شود.

رضایی خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌های عمرانی از جمله تغلیظ ۳ و تغلیظ ۴ و نیز شرکت تولید کود شیمیایی بر پایه اسید مس که نیمه تعطیل هستند باید فعال شوند تا اشتغالزایی و ارزش افزوده داشته باشیم.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات مردم شهرستان رفسنجان، دریافت امتیاز‌های وام و تسهیلات بانکی است که بهتر است حساب‌های مجتمع مس از تهران به رفسنجان برگردد و با گردش مالی، بتوانیم امتیاز‌های اخذ تسهیلات کم بهره را به مردم در جهت گره‌گشایی اعطا کنیم.

همچنین در این مراسم امام جمعه رفسنجان گفت: مسئولیت‌ها از امانات الهی، حاکمیتی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید آن را به دست اهلش سپرد.

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه شهرستان رفسنجان در آئین تودیع و معارفه رئیس مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: مسئولیت‌ها از امانات الهی، حاکمیتی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید آن را به دست اهلش سپرد. 

وی افزود: این امانت‌ها باید به دست کسانی سپرده شوند که امین باشند و از تعهد لازم، دانش و تخصص و کارآمدی مثبت برخوردار باشند.

حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه اعطای مسئولیت‌ها در روایت‌ها و دین مبین اسلام هم به شکل سپردن امانت آمده است بیان‌کرد: کسانی که خود را لایق این مسئولیت‌ها می‌دانند نباید شانه خالی کنند.

معاون منابع نیروی انسانی شرکت ملی صنایع مس ایران هم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال را به جهش تولید با مشارکت مردمی است و وقتی صحبت از مشارکت مردمی می‌شود یعنی که نیروی انسانی عنصر مهمی در حوزه حفظ و افزایش تولید به شمار می‌آید.

مهدی اهرابی ادامه داد: لذا این امر مستلزم تربیت نیروی انسانی و جانشین پروری متعهد و کارآمد در حوزه‌های مختلف تولید به ویژه تولید مس است.

وی افزود: شرط ادامه حیات در شرکت‌های مختلف در کشور مانند شرکت مس؛ حفظ تولید و افزایش آن است که در این راستا شرکت ملی صنایع مس ایران علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی منتج به تولید سعی دارد ظرفیت تولید را به سه برابر افزایش دهد.

اهرابی خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به تولید انبوه، علاوه بر استفاده از تکنولوژی روز دنیا، از نیروی انسانی متخصص بهره گیری کرد.

وی افزود: در تولید متغیری به نام برونزا وجود دارد که قیمت جهانی را تعیین می‌کند لذا این متغیر و قیمت جهانی مس دست ما نیست، زیرا تولید و مقدار مصرف مس در ایران در مقیاس جهانی عددی نیست که بر روی قیمت جهانی تاثیر گذار باشد.

طی آئینی با حضور مسئولین شهرستان و مسئولین شرکت ملی صنایع مس ایران، از زحمات مهندس حسین محققی قدردانی و مهندس اصغر صالحی به این سمت معرفی شد.




برچسب ها: مس سرچشمه ، سرپرست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار