بازرس کل لرستان تأکید کرد: دود ناشی از سهل‌انگاری‌های شهرداری نباید در چشم مردم برود.

سعید رازانی در نشست با مجموعه شهرداری خرم‌آباد، یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین مبانی برای داشتن شهری سالم و بدون تخلف آشنایی با تخلفات شهری عنوان کرد و اظهار داشت: از جمله این موارد دیوارنویسی و آسیب به درختان است.

وی گفت: این موارد تخلفاتی است که به‌کرات در سطح شهر به چشم می‌خورد و باید اعمال قانون در مورد متخلفین صورت گیرد، همچنین کارشناسان حقوقی در پیگیری حقوقی باید مجدانه تا حصول نتیجه پیگیری کنند و در صورت سهل‌انگاری در انجام امور حقوقی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

بازرس کل لرستان با بیان اینکه دستگاه قضائی با متخلفین برابر آنچه که در قانون پیش‌بینی‌شده و بدون هیچ‌گونه چشم‌پوشی برخورد خواهد کرد، گفت: طبق قانون مجازات اسلامی هرگونه دیوارنویسی در سطح شهر ممنوع است و جرم حبس دارد.

رازانی در ادامه سخنان خود، گفت: اگر شهروندی در حال عبور از محلی در اثر افتادن در چاله یا به علت غیرهم‌سطح بودن پیاده‌رو‌ها دچار آسیب شود هرگونه خسارتی که به دلیل اهمال و مسامحه شهرداری در انجام‌وظیفه محوله به شهروندان وارد آید باید توسط شهرداری جبران شود و شهرداری طبق قانون موظف به جبران خسارت است.

رازانی در خصوص جریمه حذف پارکینگ، گفت: طبق قانون جریمه حذف پارکینگ فقط باید برای احداث پارکینگ هزینه شود، یا مردم پارکینگ بسازند یا شهرداری بسازد و حالت دیگری متصور نیست

وی ادامه داد: عوارضی که از مردم اخذ می‌شود باید در جایی از شهر خود را نشان دهد و تغییراتی در شهر ایجاد شود.

بازرس کل لرستان با بیان اینکه ورودی شهر خرم‌آباد وضعیت مناسبی ندارد، مخصوصاً مغازه‌هایی که چهره و جلوه زشتی به خود گرفته‌اند، گفت: انتظار داریم شهرداران به‌عنوان اصلی‌ترین معمار شهر پیگیری کند که مغازه‌داران نسبت به رنگ‌آمیزی درب مغازه‌ها اقدام کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.