به گفته وزیر امور خارجه فرانسه امنیت اسرائیل تنها با نیروی نظامی تضمین نمی‌شود و نیازمند راه‌حل دیپلماتیک است.

ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه امروز دوشنبه همزمان با ۷ اکتبر در جریان سفر خود به تل آویو برای حمایت از اسرائیل در حمله به غزه خاطرنشان کرد که امنیت اسرائیل تنها با نیروی نظامی تضمین نمی‌شود و نیازمند راه حل دیپلماتیک است.

بارو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: زور به تنهایی نمی‌تواند امنیت اسرائیل را تضمین کند. موفقیت نظامی نمی‌تواند جایگزین دیدگاه سیاسی باشد.

وی افزود: برای آوردن اسرا به خانه نزد عزیزانشان، پس از یک سال جنگ، زمان دیپلماسی فرا رسیده است.

ژان نوئل بارو روز شنبه از قطر و عربستان سعودی، سپس از امارات و اردن در روز یکشنبه بازدید کرد و پس از آن به تل آویو و رام الله در کرانه باختری رفت. 

او امروز دوشنبه به بیروت خواهد رفت. او پیش از این ادعا کرده بود که از (رژیم) اسرائیل خواسته است که از هرگونه تهاجم زمینی به لبنان خودداری کند و هر دو طرف را به آتش‌بس فراخواند. 

فرانسه درحالی ادعای حمایت از آتش‌بس را دارد که علی‌رغم تمام انتقادات افکار عمومی و سازمان‌های غیردولتی به ارسال تسلیحات به تل‌آویو ادامه می‌دهد.

طبق گزارش صادرات تسلیحاتی که وزارت دفاع فرانسه در جولای ۲۰۲۳ به پارلمان این کشور ارائه کرد، فرانسه از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۷۶۷ مجوز صادرات برای اسرائیل صادر کرده است. علاوه بر این، فرانسه سالانه به طور متوسط به ارزش ​​۲۰ میلیون یورو تجهیزات نظامی به اسرائیل صادر می‌کند.

طبق گزارش مشترکی که در ۲۵ مارس توسط سایت تحقیقاتی فرانسوی «Disclose» و روزنامه «Marsactu» منتشر شد، فرانسه در پایان اکتبر ۲۰۲۳ حدودا ۱۰۰ هزار گلوله مسلسل گاتلینگ به اسرائیل ارسال کرده است.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار