وزیر خارجه آمریکا خواستار محکوم کردن تهران از سوی جامعه بین الملل به دلیل حمایت از جنبش حماس شد و گفت که زمان دستیابی به توافق آتش‌بس است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ با تکرار ادعا‌های ضد ایرانی خود از جامعه جهانی خواست تا حمایت ایران از حماس و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه که مسئول این همه مرگ، ویرانی و بی ثباتی هستند، محکوم کنند. 

بلینکن در بیانیه‌ای که توسط وزارت امور خارجه منتشر شد، گفت: امروز، ما یک سالگرد ویرانگر و غم‌انگیز را به یاد می‌آوریم.

بلینکن گفت که حمله ۷ اکتبر یک سال درگیری را با پیامد‌های غم انگیز برای مردم فلسطین آغاز کرد. 

وی ادعا کرد: آمریکا برای مرگ همه بیگناهانی که در ۷ اکتبر و در یک سال پس از آن جان باختند، ناراحت است. زمان دستیابی به توافق آتش بسی است که گروگان‌ها را به خانه بازگرداند، رنج مردم اسرائیل و فلسطین را کاهش دهد و در نهایت به این جنگ خاتمه دهد. 

بلینکن از کشور‌های دیگر خواست که «در برابر تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز، از جمله مراکز حمایت از گروه‌هایی مانند حماس، به ویژه ایران، ثابت قدم بایستند.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «جامعه بین المللی همچنین باید در برابر تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز، از جمله منابع حمایت از گروه‌هایی مانند حماس، ثابت قدم بایستد. باید حمایت ایران از حماس و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه را که مسئول این همه مرگ، ویرانی و بی ثباتی هستند، محکوم کند.»

بلینکن افزود: «ما بر تعهد خود به صلح و ثبات پایدار در سراسر منطقه و برای آینده مشترک برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها با معیار‌های برابر امنیت، کرامت، فرصت و آزادی ثابت قدم می‌مانیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار