رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به ازای هر ۱۰ هزار نفر باید ۲.۵ تخت خصوصی داشته باشیم بنابراین باید به عدد ۷۵ هزار تخت بیمارستانی در بخش خصوصی برسیم.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کنگره ساخت بیمارستان و مدیربت منابع و تجهیزات گفت: در حوزه ساخت، تجهیز و نوسازی بیمارستان ها اقدامات خوبی در کشور انجام شده است و ایران در زمینه ساخت بیمارستان ها جزو کشورهای پیشرو در دنیا است و مهندسان این حوزه از دانش فنی بالایی برخوردار هستند. 

وی بیان کرد: خیرین سلامت در فرایندهای باز سازی و ساخت بیمارستان ها نقش مهمی را ایفا می کنند. در کشور نزدیک به ۱۱۰۰ بیمارستان فعال بوده و ۷۰ درصد از تخت ها مربوط به بیمارستان های دولتی است.

زالی اضافه کرد: اکنون به ازای هر هزار نفر باید یک تخت در بخش خصوصی داشته باشیم بنابراین باید به عدد ۷۵ هزار تخت بخش خصوصی در کشور برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰ هزار نفر باید ۲/۵ تخت خصوصی داشته باشیم، تصریح کرد: میزان تخت بخش خصوصی به ازای هر ۱۰ هزار نفر حدود ۱/۸ بوده که این آمار حداقل‌ استاندارد در دنیا محسوب می شود.

وی افزود:اکنون ۴۰ درصد از بیمارستان ها قدیمی بوده و اصلاح سازه ای برای این مراکز درمانی مقرون به صرفه نیست‌. در منطقه ۶ تهران حدود ۳۴ بیمارستان و ۲۲۲ درمانگاه فعال داریم و این در حالی است که در منطقه ۱۹ بیمارستان نداشته و حدود ۳۴ درمانگاه و کلینیک داریم. اکنون ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در تهران داریم.

زالی با اشاره به اینکه اکنون ۲۹ بیمارستان بر روی گسل قرار گرفته است، تاکید کرد: بر اساس مطالعات سال ۹۸، ۲۰۰ نقطه در تهران درمعرض لغزش قرار دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: یکی از بیمارستان های تهران از جمله مکان هایی است که احتمال رانش زمین درآن وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار