مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: سال گذشته ۱۶۰۰میلیارد تومان تسهیلات در قالب جزء ۳ و ۴ تبصره ۱۸ توسط نهاد‌های حمایتی در این استان پرداخت شده است.

یوسف شعبانی گفت: علاوه بر تسهیلات پرداخت شده توسط نهاد‌های حمایتی، ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان همدان پرداخت شده که نرخ سود این تسهیلات چهار درصد بوده و توانستیم با تزریق این تسهیلات رونقی به فضای کسب و کار استان بدهیم.

او گفت: در سال ۱۴۰۳ تسهیلات تبصره ۱۸ به تبصره ۲ تبدیل شده که سهم همدان در این تسهیلات ۳۲۷ میلیاردتومان بود که تاکنون ۱۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات جز ۳ و ۱۹۸۵ میلیاردتومان تسهیلات جزء ۴ توسط دستگاه‌های ذیربط پرداخت شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: برای اولین بار سهمی برای جهاددانشگاهی استان درنظر گرفته شده است، به‌طوری که ۱۳ میلیاردتومان از تسهیلات ۱۴۰۳ برای جهاددانشگاهی استان پیش‌بینی شده است که به فارغ‌التحصیلان و جویندگان شغل اختصاص یابد.

شعبانی با تأکید براینکه برنامه‌ریزی صورت گرفته تا این تسهیلات توسط جهاددانشگاهی به جامعه هدف پراخت شود، گفت: سقف تسهیلات مستقل ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی به شرط بیمه کردن کارگران تا دو میلیاردتومان است.

این مقام مسئول گفت: جامعه هدف این تسهیلات در ابتدا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و طرح‌های کارفرمایی است تا با ایجاد اشتغال پایدار به توسعه فضای کسب و کار کمک شود.

شعبانی با اشاره به شرایط متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی، گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید بیکار بوده و فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای باشند و تا کنون از تسهلات اشتغالزایی استفاده نکرده باشند.

او با بیان اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی باید در سامانه tek ثبت نام کنند تا اقدامات نظارتی در این زمینه صورت بگیرد، گفت: دریافت‌کنندگان این تسهیلات نیازی به مجوز مهارتی ندارند، اما الزام به هدایت شغلی هستند و باید طرح‌ها دریافت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار