آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، اعلام کرد که خانواده‌ها در غزه روزانه با رنج بی‌شماری در نتیجه تجاوزات اسرائیل مواجه هستند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی آنروا، تائید کرد که یک سال خشونت شدید علیه نوار غزه منجر به تبدیل شدن آن به قبرستان ده‌ها هزار فلسطینی، از جمله یک قبر بزرگ برای کودکان نوار غزه شده است.

براساس گزارش المیادین، لازارینی در بیانیه خود اعلام کرد که یک سال تمام در حالی می‌گذرد که خانواده‌ها در غزه با رنج‌های روزانه ناگفته مواجه هستند، زیرا آوارگی اجباری، بیماری، گرسنگی و مرگ برای دو میلیون نفر که در یک منطقه فاجعه‌بار گیر افتاده اند به یک واقعیت روزمره تبدیل شده است.

وی افزود: این جنگ خونین نوار غزه را به صحنه ویرانی‌های غیرقابل باور و گور دسته جمعی برای ده‌ها هزار غیرنظامی از جمله بسیاری از کودکان تبدیل کرد.

لازارینی تاکید کرد که تخریب زیرساخت‌های اساسی به حد فاجعه‌باری رسیده است و افزود که در غزه، غیرنظامیان همچنان بالاترین قیمت جنگ را می‌پردازند.

لازارینی به درد و رنج کودکان نوار غزه اشاره کرد و گفت: آن‌ها بیش از حد قادر به تحمل اثرات این خشونت هستند زخم‌های روانی زخم‌های دائمی بر جای گذاشته و بیش از ۶۵۰ کودک از دست رفته اند.

اظهارات لازارینی یک سال پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه با حمایت آمریکا که منجر به شهادت و زخمی شدن حدود ۱۳۹۰۰۰ فلسطینی و بیش از ۱۰۰۰۰ مفقود شده است، با ناتوانی نهاد‌های سازمان ملل متحد و دادگاه‌های بین المللی دادگستری در اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی اسرائیل علیه نوار غزه همراه است.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: کودکان غزه ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار