رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت گفت: واکسن هاری به طور رایگان در مراکز بهداشتی تزریق می شود.

محمدرضا شیرزادی، رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت گفت: آمارها نشان می دهند که در سال گذشته ۳۸۰ هزار مورد حیوان گزیدگی در کشور به ثبت رسیده است. از ابتدای سال تا بدین لحظه نیز ۲۰۰ هزار نفر دچار حیوان گزیدگی شده اند.

او بیان کرد: شیوع بیماری هاری یکی از امراض حیوان گزیدگی و به خصوص سگ و گربه است و واکسن هاری به صورت رایگان در مراکز بهداشتی به بیماران مبتلا تزریق می شود.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت ادامه داد: افرادی که حیوانات خانگی دارند، باید واکسن هاری را تزریق کنند و آموزش های لازم را در زمینه بیماری های مخصوص حیوانات ببینند.

شیرزادی تاکید کرد: وزارت بهداشت به افراد توصیه می کند تا از غذا دادن به سگ های ولگرد پرهیز کنند تا از بروز حیوان گزیدگی و ابتلای افراد به بیماری هاری پیشگیری شود.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان وزارت بهداشت افزود: بیماری کالاآزار از سگ‌ها به انسان منتقل می‌شود. مواردی از ابتلا به بیماری کالاآزار در سال جاری گزارش شده است. دوره کمون سالک نیز حدود ۳۰ تا ۴۵ روز است.

برچسب ها: حیوان گزیدگی ، هاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار