مهدی تاج سمت در حالی سال‌ها نایب رئیسی AِFC را برعهده دارد که در مواقع حساس هیچگاه نتوانسته است برای فوتبال ایران مثمرثمر باشد.

دیروز کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که بازی تیم ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در روز سه شنبه ۲۴ مهرماه به میزبانی ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به دلیل تنش‌های اخیر در منطقه باید در یک کشور ثالث برگزار شود که این موضوع باعث بهت فوتبال دوستان ایرانی شد.

AFC در این نامه قید کرده است که فدراسیون فوتبال ایران باید پیشنهادات خود برای برگزاری بازی با قطر را به این کنفدراسیون ارسال کند.

این در حالی که شرکت‌های هواپیمایی بین المللی در روز‌های اخیر به ایران پرواز داشته اند و شرایط در کشور کاملا عادی است.

فدراسیون فوتبال نیز در نامه‌ای به مقامات فیفا و AFC نوشت: به اطلاع شما می‌رسانیم که طی چند هفته گذشته ۳ بازی لیگ نخبگان آسیا و ۲ بازی لیگ قهرمانان آسیا سطح ۲ در شهر‌های مختلف بدون هیچ گونه مشکل و نگرانی برگزار شده است.

علاوه بر این، لطفاً توجه داشته باشید که در لحظه نگارش این نامه پرواز‌های کلیه خطوط هوایی داخلی و چندین شرکت هواپیمایی بین المللی فعال است، برای مثال، تیم زیر ۱۷ سال ایران روز گذشته (۱۶ مهر ۱۴۰۳) از کمپ تمرینی خود در دوحه توسط ایرلاین عمان به کشور بازگشت و تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران روز ۱۷ مهر ۱۴۰۳ به تاشکند پرواز کرده است.

با این گفته و با تاکید بر حق غیرقابل تردید میزبانی بازی فوق در خاک کشورمان، در صورتی که اصرار دارید فدراسیون فوتبال ایران را مجبور به انجام بازی خانگی خود در خارج از کشور نمایید، پیشنهاد می‌کنیم ترتیب بازی ایران و قطر را در خانه و خارج از خانه جابجا نمایید. از این رو بازی رفت را مورخ ۲۴ مهر در دوحه برگزار خواهیم کرد و در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ میزبان قطر در جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

میزبانی ایران در حالی گرفته شده است که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران سمت نایب رئیسی AFC را برعهده دارد، اما او در مواقع حساس هیچگاه نتوانسته است از فوتبال ایران در مجامع بین المللی دفاع کند در حالی که او مدعی است که با اعتبار این سمتش برای فوتبال ایران مثمرثمر بوده است و فوتبال ایران باید مدیون او باشد ولی اثرات اعتبار او در AFC همچنان بر همگان پوشیده است.

تاج به زبان انگلیسی مسلط نیست و در جلسات AFC نیز حضور مترجم ممنوع است به همین دلیل بود و نبود او در جلسات مهم نیست و طبیعتا کسی که در یک مجمع بین المللی زبان بلد نباشد نباید از او انتظار داشت که با مقامات ارتباط برقرار کند چه برسد به اینکه امتیازی برای فوتبال کشور کسب کند. چند سال پیش نیز او نامه ای که در آن قید شده بود تیم های ایرانی نمی توانند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا میزبان باشند را به دلیل تلسط نداشتن بر زبان انگلیسی امضا کرده بود.

مرداد ماه گذشته نیز با حکم جیانی اینفانتینو رئیس فیفا تاج در کمیته مسابقات فیفا ابقا شد، اما همچنان این کرسی ها در مواقع حساس به مدد فوتبال ایران نیامده است.

به نظر می آید بهتر است آقای تاج همچنان با سمت نایب رئیسی  AFC و  عضویت در کمیته مسابقات فیفا خودش کیف کند، اما دیگر از اثرات این سمت ها و کسب امتیاز برای فوتبال کشور صحبت نکند، چرا که هیچگاه خیری از این سمت ها عاید فوتبال ایران نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار