مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از آغاز عملیات تراش، لکه‌گیری و روکش آسفالت در آزادراه قزوین - زنجان خبر داد.

جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در دیدار با فرمانده انتظامی استان قزوین که همزمان با هفته نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: عملیات بهسازی و روکش آسفالت آزادراه قزوین - زنجان از دو هفته گذشته در ۱۵ کیلومتر از این آزادراه آغاز شده است و قرار است طی مدت ۲ سال، در سطح ۸۰ کیلومتر آزادراه قزوین - زنجان در دو لاین شمالی و جنوبی ادامه یابد.

وی اضافه کرد: روکش آسفالت این آزادراه، مطالبه به حق بسیاری از مردم استان و مسافران بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، با هدف افزایش رضایت مردم و ارتقای ایمنی و کاهش حوادث رانندگی آغاز شد.

حق‌لطفی در ادامه با اشاره به وضعیت تصادفات جاده‌ای خواستار اجرای طرح‌های ضربتی و همکاری همه دستگاه‌های دست اندرکار در حوزه تصادفات شد و ادامه داد: با توجه به شروع فصل بارندگی و افزایش ترافیک در جاده‌های استان، اقدامات فرادستگاهی با تشکیل کارگروهی ویژه و اجرای طرح‌های ضربتی در جهت کاهش سوانح و تلفات رانندگی ضروری به نظر می‌رسد.

وی به ارائه گزارشی از وضعیت حمل و نقل کالا و عبور بار‌های غیرمجاز در راه‌های استان پرداخت و گفت: علاوه بر عبور سالانه بیش از ۱۱ میلیون تن کالای واحد‌های تولیدی توسط ناوگان حمل و نقل، ۱۰ میلیون تن بار‌های معدنی از ۲۶۰ معدن فعال در سطح استان از جاده‌های استان عبور می‌کنند که تنها ۳۵ درصد آنها بارنامه داشته اند.

حق‌لطفی با بیان اینکه عبور بار‌های بیش از حد مجاز، آسیب سنگینی به رویه راه‌های استان به ویژه در راه‌های فرعی و روستایی وارد کرده است، گفت: ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان قزوین بر اثر عبور همین بار‌های غیر مجاز تخریب شده‌اند که اعتبار مورد نیاز برای ترمیم آنها ۲ هزار میلیارد تومان است.

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین هم گفت: موضوع کاهش سوانح رانندگی و برخورد با عبور بار‌های غیرمجاز یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها و موضوعات مشترک همکاری بین دستگاه انتظامی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جهت ارتقای ایمنی جاده‌ها و حفاظت از جان و مال مردم است که باید با برنامه ریزی مدون و پیگیری مستمر آن را محقق کرد.

سردار ابراهیمی با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با عبور بار‌های غیرمجاز و بدون بارنامه در جاده‌ها افزود: راه‌ها از سرمایه‌های عظیم ملی هستند و برای حفظ آنها و جلوگیری از تعرض و تخریب آنها می‌توان از ظرفیت هایی، چون شورای حفظ حقوق بیت المال استفاده کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر همه فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در جاده‌ها از جمله رفع نقاط پرتصادف، روکش آسفالت و ایمن‌سازی و آشکارسازی تقاطع‌ها نیاز است با یک عزم جدی بین دستگاه‌‍های مرتبط با این موضوع، آن را به اولویت اول تبدیل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.