مدیرکل استاندارد کرمان گفت: استان کرمان در زمینه نشان دانش نما که به محصولات دانش‌بنیان اعطا می‌شود، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

محمدمهدی فداکار صبح چهارشنبه ۱۸ مهر ماه در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل استاندارد استان کرمان گفت: استاندارد، نماد اعتماد مردم است و باید حفظ شود. به ویژه اینکه در مواد غذایی و سلامت مردم اهمیت بیشتری می‌یابد.

وی، مراقبت از رعایت اصول استاندارد جهانی در کالا‌های صادراتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: استاندارد کالا‌های صادراتی در کشور‌ها متفاوت است و باید مدنظر داشت که با سخت‌گیری با مشکل صادرات در محصولات مواجه نشویم. 

استاندار کرمان برخورد قاطع با متخلفان را با هدف حفظ اعتماد عمومی به کالا‌های دارای علامت استاندارد مورد تاکید قرار داد.  

مسلم بسیج، مدیرکل استاندارد استان کرمان نیز گزارشی از عملکرد ۱۴ ماه گذشته این اداره کل ارائه داد و گفت: این مجموعه در برنامه عملیاتی خود در ۳۶ شاخص با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه نشان دانش نما که به محصولات دانش‌بنیان اعطا می‌شود، استان کرمان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

بسیج افزود: همچنین در صدور گواهی انطباق صادراتی محصولات غیرنفتی، استان کرمان با ۸ هزار و ۷۰۰ مورد، رتبه اول را داشته است.

مدیرکل استاندارد استان گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ مورد اقدام حقوقی مانند پلمب و جمع‌آوری کالا و  رعایت نکردن استاندارد در سطح استان داشته‌ایم.

۲۲ مهر ماه به عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار