سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام بیش از ۴ هزار و ۵۵۲ ماموریت از سوی آتش نشانان کرمانی طی یک سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه تویسرکانی شهردار و جمعی از معاونین دادگستری و شهرداری امروز به مناسبت گرامیداشت هفته آتش نشانی و ایمنی با حضور در مرکز آتش نشانی و خدمت ایمنی کرمان با اهدای گل از آتش نشانان این مرکز تجلیل کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در جمع آتش نشانان کرمانی انجام بیش از ۴ هزار ۵۵۲ ماموریت از سوی آتش نشانان کرمانی طی یک سال گذشته را نشان دهنده عزم راسخ آنان در خدمت رسانی به مردم دانست و گفت: دستگاه قضایی حامی آتش نشانان در انجام ماموریت‌های خطیرشان است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی آتش نشانان را قهرمانان بی ادعایی دانست که برای سلامت جان شهروندان تلاش می‌کنند و بایستی مسئولان و مردم قدردان زحمات این قشر زحمتکش باشند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان بر اهمیت شناسایی و ایمن سازی ساختمان‌های پر خطر در کرمان تاکید کرد و افزود: با پدیده شوم قاچاق سوخت در استان کرمان مواجه هستیم و بخشی از ماموریت آتش نشانی به مهار آتش سوزی‌های ناشی از قاچاق سوخت اختصاص یافته است.

این مقام ارشد قضایی در استان با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی با هدف نجات جان و اموال انسان‌ها تشکیل شده است، تصریح کرد: آتش نشانان با حضور در ماموریت‌های سخت و زیان آور نجات بخش جان انسان‌ها هستند؛ لذا مسئولان متولی باید توجه ویژه‌ای به این قشر زحمت کش داشته باشند. 

حوادث ناشی از خرابی آسانسور‌ها در کرمان روبه افزایش است / افزایش آتش سوزی‌های ناشی از قاچاق سوخت نگران کننده است 

سرپرست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده طی یک سال اخیر گفت: از مهرماه پارسال تا پایان شهریورماه امسال آتش نشانان کرمانی در بیش از ۴ هزار ۵۵۲ ماموریت شرکت کرده اند که به طور متوسط در هر روز ۱۳ ماموریت را شامل می‌شود.

ابراهیم بابایی اظهار داشت: خوشبختانه متوسط زمان حضور آتش نشانان در محل حادثه در شهر کرمان از متوسط کشوری و استاندارد‌های تعریف شده کم‌تر است که جای قدردانی از پرسنل خدوم آتشنشانی دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۸ آتش نشان در ۱۰ ایستگاه فعال در شهرکرمان مشغول به خدمت رسانی به شهروندان هستند، تصریح کرد: با توجه به پهناور بودن شهر کرمان نیاز است که تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی و آتش نشانان افزایش یابد.

بابایی افزود: در تابستان به دلیل قطعی مکرر برق و همچنین رعایت نکردن استاندارد‌های لازم تعداد حوادث ناشی از خرابی آسانسور‌ها در کرمان روند افزایشی پیدا کرده بود که بخش عمده‌ای از ماموریت‌های آتش نشانان به این حوزه اختصاص یافته بود. 

وی به پدیده شوم قاچاق سوخت در استان اشاره کرد و بیان داشتت: متاسفانه شاهد رشد گزارش‌های آتش سوزی ناشی از قاچاق سوخت در شهرکرمان هستیم و بیشترین آتش سوزی‌های ناشی از قاچاق سوخت مربوط شهر‌های جنوبی و شرقی استان کرمان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار