سازمان آنروا آمار‌هایی هولناک از توحش صهیونیست‌ها در غزه منتشر کرد.

رژیم صهیونیستی به هیچ قانونی احترام نگذاشته و تنها هدف خود را نسل کشی فلسطینیان در غزه تعریف کرده است. از این رو، تعجبی ندارد مناطق پرجمعیت و مسکونی در این باریکه جزو اهداف مورد علاقه ارتش رژیم صهیونیستی طی یک سال اخیر بوده است. 

به گزارش الجزیره، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا وابسته به سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: طی یک سالی که از جنگ غزه می‌گذرد ارتش اسراییل پناهگاه‌های آنروا را به طور گسترده هدف قرار داده و دستکم ۵۶۳ غیرنظامی را به خاک و خون کشیده است. 

در این بیانیه آمده است: طی یک سال جنگ غزه یک میلیون و ۹۰۰ هزار فلسطینی دستکم یک بار در ماه آواره شده اند. ۶۶ درصد از ساختمان‌ها در غزه اکنون از این جن آسیب دیده اند. ۲۳۰ تن از امدادگران سازمان ملل شامل ۲۲۶ تن از کارکنان آنروا به دست ارتش رژیم صهیونیستی کشته شده اند. 

این بیانیه می‌افزاید: اکنون ۶۶۰ هزار دانش آموز فلسطینی از مدرسه بازمانده اند. ۸۷ از مدارس از این جنگ آسیب دیده و نیازمند ترمیم هستند. ۸۵ درصد از مدارس وابسته به آنروا بمباران شده اند. این در حالی است که این مدارس به عنوان پناهگاه از سوی غیرنظامیان مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بیش از یک میلیون فلسطینی در اماکن وابسته به سازمان ملل پناه گرفته اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار