وزیر خارجه ایران بر آمادگی ایران برای پاسخ به هر اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه و در مصاحبه با رسانه قطری درباره مسائل مختلف منطقه‌ای اظهارنظر کرد. 

عراقچی که به دوحه سفر کرده است، در گفتگو با شبکه الجزیره و در پاسخ به تهدید‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد «با اینکه به‌دنبال جنگ با تشدید تنش نیستیم، اما برای هرگونه سناریویی آماده هستیم. اسرائیلی‌ها می‌توانند عزم و اراده ما را محک بزنند».

عراقچی در ادامه گفت: خواهیم دید که حمله چگونه خواهد بود و بر این اساس چگونگی پاسخ خود را که با دقت تمام آن را بررسی خواهیم کرد، تعیین می‌کنیم.

جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و نقض حاکمیت خود توسط رژیم صهیونیستی و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی در ترور شهید «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را موشک‌باران کرد.

صهیونیست‌ها پس از این پاسخ ایران، تهدید به حمله کرده‌اند، اما مقامات ایرانی هشدار داده‌اند هر اقدامی از سوی تل‌آویو با پاسخ محکم‌تر ایران مواجه خواهد شد.

مقاومت قادر به پاسخ به رژیم صهیونیستی است

عراقچی در ادامه گفت‌وگوی خود با الجزیره، با بیان اینکه «اسرائیل به دنبال جنگی گسترده و سوق دادن برخی کشور‌ها به این جنگ است»، گفت: تنها ایران نیست که خواهان جنگی گسترده نیست بلکه همه از میزان فاجعه بار بودن این جنگ مطلع هستند.

او تاکید کرد که «مقاومت قادر به پاسخ به رژیم صهیونیستی است و نتانیاهو به هدف خود در جنگ غزه یعنی نابودی حماس نرسید و در لبنان نیز با همین وضعیت مواجه خواهد شد.».

وزیر خارجه ایران با تاکید بر حمایت ایران از مقاومت، گفت: حمایت ما هرگز تنها به حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک محدود نخواهد بود و هر کاری که لازم باشد، برای آنها انجام خواهیم داد. ما حتی یک روز هم از حمایت از مقاومت دست برنداشتیم و من از بیروت اعلام کردم که ایران هرگز مقاومت را رها نخواهد کرد.

عراقچی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به لبنان گفت: دیدارهایم در بیروت جدی و خوب بود و هیچ مشکلی رخ نداد. از تصمیمات دولت لبنان و مقاومت حمایت خواهیم کرد.

وزیر خارجه ایران هفته گذشته و در اولین دور از سفر‌های منطقه‌ای خود، به لبنان و سوریه رفت و بر حمایت از مقاومت تاکید کرد.

کانال‌های دیپلماتیک با آمریکا از طریق برخی کشور‌ها باز است

دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران همچنین خبر داد «رایزنی‌هایی درباره چگونگی برقراری آتش‌بس و توقف کشتارها، قتل و ویرانی‌ها» انجام داده است.

او درباره سفر اخیر خود به عربستان سعودی و قطر نیز گفت: کشور‌های بزرگ منطقه می‌توانند در برابر تنش به وجود آمده نقشی ایفا کنند. عربستان نقش بزرگی در منطقه دارد و قطر نیز نقش موثری ایفا می‌کند، ما در حال انجام رایزنی‌هایی با آنها برای توقف جنگ هستیم.

وزیر خارجه ایران همچنین گفت: کانال‌های دیپلماتیک با آمریکا از طریق برخی کشور‌ها باز است و به صورت غیرمستقیم تبادل‌نظر می‌کنیم.

عراقچی با بیان اینکه «توجه جهان به آنچه در لبنان و غزه در حال وقوع است، مهم‌ترین نتیجه این رایزنی‌هاست»، خبر داد: درباره لزوم ایجاد راه‌حل دیپلماتیک برای این بحران اتفاق‌نظر وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۲۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
حمله هوایی ناگهانی اسرائیل به سوریه: اهداف پنهان این تجاوز چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
سید احمد
۱۲:۱۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
درود وسلام خدابررزمندگان دلاور باغیرت ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
بهتره برای سناریو مهاجرت به ونزوئلا آماده بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
دمت گرم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
بدون پرچم ایران !!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
حمله هوایی صهیونیست‌ها به استان‌حمص و حماه در سوریه حملات رژیم صهیونیستی به سوریه/ حومه حماه بمباران شد ارتش سوریه قادر به پاسخ به رژیم صهیونیستی نیست و از سال 2011 تاکنون هم نبوده است. و هم نیروی هوایی سوریه قادر به پاسخ به رژیم صهیونیستی نیست و از سال 2011 تاکنون هم نبوده است.
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۰۳ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
امنیت اقتدار میاره

اقتدار امنیت میاره
آخرین اخبار