بوستان دوستدار سالمند در بندر بوشهر با هدف بهبود رفاه و تسهیل دسترسی سالمندان به امکانات تفریحی و فرهنگی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بوستان با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، سازمان سیما و منظر و شهرداری منطقه یک به بهره‌برداری رسیده و در آینده نیز با تخصیص بودجه‌های جدید، امکانات بیشتری به این بوستان اضافه خواهد شد.

امیرحسین احمدپور افزود: در بوستان دوستدار سالمند اقدامات گسترده‌ای جهت بهبود زیرساخت‌ها و ارائه امکانات ویژه سالمندان ایجاد شده که از جمله این اقدامات می‌توان به اصلاح سنگ‌فرش ورودی به متراژ ۹۰ متر، نصب آلاچیق (یکی با رمپ ویژه توان‌یابان)، نصب ۲۰ نیمکت و ۱۰ سطل زباله و تامین روشنایی پارک اشاره کرد.

وی ادامه داد: نصب ۱۴ بنر آموزشی درباره سالمندی، ایجاد و مناسب‌سازی رمپ‌های ورودی و داخل پارک، کاشت نهال، ترمیم فضای سبز و نصب ست ورزشی از دیگر اقدام‌های انجام شده برای بوستان دوستدار سالمند در بوشهر است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: ایجاد کتابخانه، نصب علائم هشدار بر روی رمپ‌ها، سرویس بهداشتی و تابلو پارک دوستدار سالمند، ترمیم پله‌های ورودی، تعمیر و رنگ‌آمیزی آب‌نما و مناسب‌سازی پیاده‌روها، از دیگر اقداماتی است که در این بوستان انجام شده است.

وی بیان کرد: برای علاقمندان به ورزش، میز پینگ‌پنگ نیز در این بوستان تعبیه شده است.

احمدپور افزود: برنامه‌هایی نظیر پیاده‌روی هفتگی، ورزش صبحگاهی، ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی سالمندان، نشست‌های تخصصی و فرهنگی، برپایی مسابقات ورزشی از جمله فوتبال، و راه‌اندازی ایستگاه سلامت به‌صورت هفتگی، از جمله برنامه‌های پیش رو برای بهره‌مندی سالمندان از این بوستان است.

شهردار بندر بوشهر نیز با تاکید بر اهمیت توجه به سالمندان، این بوستان را گامی مهم در جهت بهبود کیفیت زندگی این قشر دانست.

حسین حیدری افزود: تلاش‌ها برای توسعه بیشتر این مجموعه و فراهم کردن امکاناتی بهتر همچنان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.