رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک و بیمار‌های خاص دامی، توانسته سطح ایمنی جمعیت دامی کشور را کنترل و در وضعیت قابل قبولی قرار دهد.

مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بندرعباس گفت: این سازمان وظیفه خطیر پیشگیری و کنترل حدود ۸۲۵ عامل از بین حدود هزار و ۸۰۰ عامل بیماری زای مشترک بین انسان و حیوان و همچنین آلاینده‌ها و سموم دیگر را برعهده دارد.

وی با اشاره به واردات عمده مواد گوشتی مورد نیاز از طریق بندرعباس به کشور گفت: فعالیت نظارتی دامپزشکی و آزمایشگاه‌های کنترل در این استان نقش مهمی در تامین سلامت و ایمنی غذایی کشور دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: هرمزگان محل ترانزیت فرآورده‌های دیگر کشور‌ها بویژه کشور‌های حوزه Cis بوده و نظارت بر آن بر عهده سازمان دامپزشکی است.

نوروزی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۷ هزار تن مرغ از کشور صادر شده است.

وی افزود: پارسال نیز بیش از ۱۳۷ هزار تن تخم مرغ صادر شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور جوجه ریزی سالانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه و نظارت و کنترل بهداشتی آن را در تاریخ کشور بی سابقه دانست.

وی با اشاره به تولید سالانه ۱۱ میلیون تن شیر در کشور گفت: سازمان دامپزشکی عهده دار نظارت بهداشتی و کنترل صادرات فرآورده‌های شیری، حدود یک میلیون تن گوشت قرمز و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آبزیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.