مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۲۲ هزار هکتار از اراضی مغان به کشاورزان ذینفع واگذار می‌شود.

فرهاد ثنایی گفت: در راستای صدور سند کاداستری مجتمع کشت و صنعت مغان و پارس، اراضی مازاد بر سند این دو شرکت از سالیان گذشته در تصرف زارعان و کشاورزان شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز بوده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: این اراضی که در قالب سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین زراعی شناسایی شده، از سند این دو مجتمع کشت و صنعت منفک شده و در حال تعیین تکلیف جهت صدور سند است.
به گفته او، ۱۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از این اراضی در حاشیه شرقی کشت و صنعت مغان از سال ۱۳۵۸ در سند کشت و صنعت قید شده و این تداخل در سند موجب سردرگمی زارعان منطقه در اخذ اسناد مالکیت شده بود که با تفکیک و انتقال سند به نام دولت جمهوری اسلامی ایران سنددار می‌شود.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: همچنین با تفکیک و اخذ سند پنج هزار و ۴۸۰ هکتار از اراضی موضوع مصوبه هیات وزیران در سال ۸۹ سازمان جهاد کشاورزی استان در حال واگذاری اراضی به زارعان و عشایر ساکن در محدوده کشت و صنعت مغان در قالب واگذاری سه هکتاری و یک هکتاری است.
او افزود: تا کنون بیش از چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از این اراضی با عقد قرارداد به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر و روستاییان ساکن در محدوده کشت و صنعت مغان در قالب شرکت‌های تعاونی تولید واگذار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.