سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون طرح فیبر نوری در ۲۷ شهر استان آغاز شده و در حال اجرا است.

بهنام امانی در بازدید از روند اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر‌های شهرکرد، سفید دشت و بروجن اظهار کرد: این طرح در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌ریزی شده و امید می‌رود تا یک سال آینده همه این طرح مورد بهره‌برداری قرار گیرد و مردم از سرویس اینترنت پرسرعت برخوردار شوند.

وی افزود: در استان برای توسعه فیبرنوری به ۴۳ شهر استان قراردادی با ۲ شرکت آسیاتک و مخابرات منعقد شده که به شرکت آسیاتک ۱۴ شهر و شرکت مخابرات ۱۳ شهر ابلاغ شده است.

امانی بیان داشت: برای اجرای طرح فیبرنوری شهر شهرکرد تفاهم‌نامه حفاری ۱۵۰ کیلومتر با شهرداری این شهر منعقد شده و تاکنون ۵۰ کیلومتر حفاری انجام شده است.

وی با اشاره به پایان یافتن حفاری در محله منظری شهرکرد برای فیبرنوری گفت: پیمانکار در سایر مناطق شهر شهرکرد مشغول به کار است.

امانی در خصوص روند اجرای طرح فیبرنوری در شهر سفیددشت تصریح کرد: طرح فیبر نوری در این شهر به عنوان آزمایشی (پایلوت) به طور کامل اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هشت کیلومتر فیبر نوری در شهر سفیددشت اجرا شده است یادآور شد: در زمان حاضر ۳۵ نفر از فیبر نوری در شهر سفید دشت استفاده می‌کنند.

به گفته امانی، اجرای طرح فیبرنوری در شهر آلونی نیز به طور کامل اجرا شده و پیمانکار در حال برطرف کردن مشکلات فنی این طرح است.

وی در خصوص روند اجرای طرح فیبرنوری در شهر بروجن گفت: در زمان حاضر ۱۲ کیلومتر حفاری در این شهر اجرا شده است.

امانی ادامه داد: روند حفاری برای اجرای طرح فیبر نوری در شهر بروجن بسیار مطلوب ارزیابی شده و براساس نظر پیمانکار تا پایان امسال این طرح در شهر بروجن به پایان می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار