مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از ایجاد پارک آموزش ترافیک در مناطق ۲۲ گانه تهران بر اساس دستورالعمل دبیرخانه جامع آموزش شهروندی خبرداد.

در سال‌های گذشته پلیس راهور کشور برای آموزش فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث جاده‌ای طرح همیار پلیس را اجرا کرد که گروه سنی نوجوانان با فراگیری آموزش‌های فرهنگ ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی موارد را به خانواده خود یادآور می‌شدند که طرح همیار پلیس از طرح‌های موفق راهور بود.

این آموزش‌ها در پارک‌های ترافیک سطح شهر‌ها انجام می‌شد که در سال‌های اخیر استفاده از این پارک‌های آموزشی کم‌رنگ شد و در برخی مناطق کشور از بین رفت.

در تهران هم پارک‌های آموزش ترافیک ایجاد شد، اما در برخی مناطق دیگر خبری از این پارک‌ها نیست.

مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تکذیب جمع آوری پارک‌های آموزش ترافیک در تهران گفت: در هفته گذشته دستورالعمل دبیرخانه جامع آموزش شهروندی توسط شهردار تهران ابلاغ شد و این موضوع مصوبه شورای شهر تهران را دارد.

امیری گفت: در این راستا دبیرخانه‌ای تشکیل می‌شود تا فضا‌های آموزشی شهر مدیریت کند و در خصوص پارک‌های آموزش ترافیک در حال تعامل با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از پارک‌های آموزش ترافیک درحال بازسازی و نوسازی هستند گفت: در مناطق ۲۲ گانه تهران باید در هر منطقه یک پارک آموزش ترافیک وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: پارک‌های آموزش ترافیک یکی از محوری‌ترین محل‌ها برای آموزش به کودکان و نوجوانان است، زیرا از نظر عملی و تئوری در فضایی مناسب آموزش‌های لازم داده می‌شود.

برچسب ها: ترافیک ، شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار