سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۶۷۵ میلیارد ریال برای اشتغال معتادان بهبود یافته این استان نیمه نخست امسال تخصیص یافت.

صادق جعفری گفت : این میزان اعتبارات جهت اشتغالزایی و توانمندسازی ۴۵ نفر از معتادان بهبود یافته اختصاص داده شد و میزان اعتبار برای هر نفر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از پرداخت این تسهیلات کمک به جامعه پذیری بهبود یافتگان است افزود: ایجاد اشتغال پایدار یکی از سیاست‌های اولویت دار سازمان بهزیستی برای خروج تدریجی افراد تحت پوشش است.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اضافه کرد: معتادان بهبود یافته می‌توانند درخواست‌های خود را به بهزیستی ارائه دهند تا با بررسی شرایط عمومی و اختصاصی این افراد همچون سلامت جسمی و روانی، حضور در دوره‌های آموزشی مهارتی و تأیید پزشکان بهزیستی زمینه‌های دریافت این تسهیلات فراهم شود.

ارائه خدمات بهزیستی برای حدود چهار هزار معتاد

وی ادامه داد: سه هزار و ۸۷۰ نفر از معتادانی که نیمه نخست امسال از کمپ‌های این استان خارج شدند خدمات غذایی، مشاوره و حمایتی دریافت کردند.

جعفری تاکید کرد: ۱۸ مرکز ترک اعتیاد در استان دایر است و ۲ مرکز بانوان، ۱۶ آقایان و ۲ مرکز معتادان متجاهر در شهر‌های بجنورد و شیروان خدمات لازم را به مراجعان ارائه می‌دهند.

 ظرفیت ۲ مرکز درمان اعتیاد "ماده ۱۶"، ۲۵۰ نفر و ۱۴ مرکز دیگر، ۷۰۰ نفر ظرفیت دارند.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: اعتیاد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.