نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: انتظامی زمانی می‌تواند خدماتش را به خوبی ارائه کند و مردم این خدمات را به درستی احساس کنند که پیوند انتظامی و مردم تقویت و پایگاه اجتماعی انتظامی قوی باشد.

آیت‌الله مصطفی محامی در همایش امنیت پایدار و مشارکت‌های مردمی و آیین افتتاحیه مدیریت مستقل گزینش و استخدام جنوب انتظامی استان که با حضور علما، سران طوایف، معتمدین و ریش سفیدان جنوب استان در محل دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر برگزار شد اظهار کرد: بنده در جلسات مختلف با فرماندهان انتظامی‌ استان و کشور همواره بر تقویت ارتباط با مردم و تقویت پایگاه اجتماعی تاکید کردم که مردم انتظامی را از خود بدانند و انتظامی هم خود را در خدمت مردم بداند.

وی ادامه داد: البته‌ دشمن این را نمی‌پسندند و همواره در تلاش است تا مشکل و فاصله ایجاد کند و ممکن است گاهی یک سرباز تخلفی داشته باشد اما دشمن آماده است تا بزرگنمایی کند و در چنین مواردی ما باید هوشیار و در برابر آن پادزهر داشته باشیم.
امام جمعه زاهدان گفت: در وقایعی که در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد به این نکات توجه نشد و تبعاتی را در پی داشت اما بعد از مسوولیت سردار رادان ایشان عنوان کردند که حاضر به عذرخواهی و پیگیری برای حل ماجرا هستند و بنده گفتم با اینکه تاخیر افتاده اما می‌توانید از همین حالا هم شروع کنید و تا حدودی هم کار پیش رفت که متأسفانه مسوولان استانی عزمی برای این کار نداشتند و در حال حاصر خوشبختانه سردار اسحاقی به این مساله باور داشته و در حال پیگیری کار هستند.
وی تصریح کرد: در جلسه با معتمدان و ریش سفیدان سراوان از برخی ناامنی‌ها و سرقت‌ها گلایه داشتند و در پایان هم مطرح کردند که خود ما هم مقصریم و همکاری لازم را با انتظامی نداریم و بنده مطرح کردم که تعامل و همکاری با انتظامی سود دوجانبه و برد برد دارد و امیدواریم انتظامی با همکاری خود مردم بتوانند خدمات بهتری ارائه کرده و سرمایه اجتماعی خود را تقویت کند.
آیت الله محامی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهایی که با مردم داشتیم یکی از گلایه‌ها این بود که از میان اهل سنت و قوم بلوچ در مجموعه‌های نظامی و انتظامی جذب نمی‌شوند و ما هم می‌خواهیم در حفظ امنیت کشورمان سهم داشته باشیم بنابراین ما در دوران استاندار اسبق (موهبتی)در شورای راهبردی مجموعه مسائل استان را دسته‌بندی کرده و در جلسات تهران و در دیدار با مسوولان کشوری کار را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: یکی از آن نکات جذب نیرو از اهل سنت و قوم بلوچ در نیروهای نظامی و انتظامی بود که با فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اشتری فرمانده وقت انتظامی‌ و سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به گفت‌وگو پرداخته و این درخواست را مطرح کردیم که سردار اشتری دستورات لازم را صادر و سیر کار آغاز شد و قرار بود شروع شود اما متأسفانه فرماندهان استان کار را پیش نبردند و این کار انجام نشد.
امام جمعه زاهدان گفت: این کار از چند جهت حائز اهمیت است و جهت اول این است که زمینه اشتغال در استان زیاد نیست و با وجود اینکه جوان‌ترها هم حاضر نیستند نان بازوی خود را بخورند و فرهنگ کار در استان آسیب دیده اما با این حال جذب در انتظامی به نوعی سبب ایجاد اشتغال می‌شود.

شهید نصرالله پرچمدار مقاومت در منطقه بود

وی با عرض تسلیت شهادت مردم مظلوم فلسطین و لبنان، فرماندهان حزب‌الله، سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز شهادت شهید سیدحسن‌نصرالله عنوان کرد: فقدان این شهید برای ما سخت است اما امیدواریم خداوند متعال به لطف خود خلأ ایشان را پرکرده کرده و رژیم غاصب صهیونیستی را به دست جبهه مقاومت از بین ببرد.
آیت الله محامی افزود: شهید سیدحسن‌نصرالله یک عمر مجاهدت داشت و دشمن همواره در صدد به شهادت‌ رساندن او بود و بعد که موقعیت او را شناسایی کرد بیش از هشتاد تن بمب بر سر او ریختند و این نشان دهنده بغض دشمن و نشان از تأثیرگذاری این شهید بزرگوار بود.
وی بیان کرد: در کشوری همچون لبنان که دارای مردمانی با مذاهب مختلف از جمله شیعه، اهل سنت و مسیحی است این شهید توانست با عقلانیت و شجاعت گروه حزب‌الله را جا بیندازد و از همه گروه‌ها افراد را پای جبهه مقاومت بیاورد و پرچمدار مقاومت در منطقه بود.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: در روزگاری اسرائیل بخش‌هایی از سرزمین لبنان را تصرف کرده بود اما حزب‌الله آن‌ها را وادار به عقب نشینی و بعد در جنگ‌های مختلف ایستادگی کرد و اجازه نداد کشورش به تصرف در بیاید و در جنگ اول ۳۳ روز، در ادامه ۲۲ روز و سپس در ۱۱ روز مجبور به عقب نشینی شد.
وی اظهار کرد: یک انسان می‌تواند به این مقدار تاثیرگذار باشد و یک عمر در راه خدا مجاهدت کند و در نهایت خداوند عمر و جان او را خریداری می‌کند که معامله‌ سودمندی است.
آیت الله محامی با گرامیداشت نام و یاد شهدای انتظامی عنوان کرد: تامین امنیت یکی از وظایف و خدمات انتظامی و پیش نیاز توسعه و هر گونه پیشرفتی است.
وی ادامه داد: بنده سال‌ها قبل در جلسات عرض می‌کردم که قطار پیشرفت‌ سیستان و بلوچستان راه افتاده و اگر ناامنی و آشوب ایجاد شود این قطار از حرکت خواهد ایستاد و متاسفانه این اتفاقات رخ داد اما خوشبختانه با عنایت رهبر معظم انقلاب و اهتمام رئیس جمهور شهید به بیانات رهبری این قطار مجددا به حرکت در آمد و در حال حاضر پروژه‌های مختلف در سایر نقاط استان در حال اجراست.
امام جمعه زاهدان گفت: بنده سال گذشته عنوان کردم که اگر پیشرفت‌ها با همین شتاب کنونی پیش برود طی سه تا پنج سال آینده چهره استان ما تغییر چشمگیری خواهد کرد و متحول خواهد شد که آیت‌الله رئیسی از بین ما رفتند و به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: در دولت جدید هم گفت‌وگوهایی با رئیس جمهور، معاون اول، وزرا و برخی معاونان وزرا داشته‌ام و همچنان این اهتمام‌ نسبت به سیستان و بلوچستان ما وجود دارد و امیدواریم همچنان مسیر رشد استان پر شتاب ادامه داشته باشد.
آیت الله محامی بیان کرد: انتظامی زمانی می‌تواند خدماتش را به خوبی ارائه کند و مردم این خدمات را به درستی احساس کنند که پیوند انتظامی و مردم تقویت و پایگاه اجتماعی انتظامی قوی باشد و از این سرمایه ارزشمند اجتماعی که حمایت و همکاری مردم است برخوردار باشد و این یک همکاری برد برد است و مردم از نتیجه کار و تامین امنیت استفاده می‌کنند و انتظامی هم از حمایت مردم برای حفظ خود و همچنین انجام وظیفه خود استفاده می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار