مربی تیم ملی فوتبال درباره برنامه‌های آینده برای بازی با تیم ملی قطر در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ توضیحاتی را بیان کرد.

سعید الهویی مربی تیم ملی فوتبال درباره اینکه چرا تیم ملی بعد از ۱۰ نفره شدن بهتر بازی کرد، اظهار کرد: ما با ازبکستانی بازی داشتیم که بازیکنان بزرگی دارد و در لیگ‌های معتبر اروپایی حضور دارند و ۲ بازیکن این تیم در لیگ کشورمان بازی می‌کنند. آنها در جام ملت‌ها با ضربات پنالتی برابر تیم ملی قطر شکست خوردند و حذف شدند و در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشتند و پیشرفت خوبی کرده اند. من فکر می‌کنم ازبکستان جزو ۲ تیم برتر  آسیا در انتقال توپ و در ضد حملات است. وقتی شما مقابل چنین تیمی بازی می‌کنید که ساختار دفاعی خوبی دارد و در ضد حملات خوب کار می‌کند باید کاملا کنترل شده بازی کنید و نمی‌توانید بی محابا حمله کنید و باید حواستان باشد که از هر رو دادن توپ در یک سوم میانی می‌تواند ضدحمله خطرناک و گل بسازد.  

او افزود: ما بعد از ۱۰ نفره شدن موقعیتی به تیم ازبکستان ندادیم و ۲، ۳ موقعیت خوب هم در جریان بازی ایجاد کردیم و خودمان فرصت‌ها را از دست دادیم.   براساس مدل بازی و تاکنیکی که قلعه نویی در نظر گرفته بود برابر  تفکرات ازبکستانی‌ها غالب بود و بیشتر از حریف موقعیت ساختیم و فرصت‌های کمی به حریف دادیم. ما از لحاظ فنی عملکرد خوبی داشتیم، اما باید یاد بگیریم با توجه به اینکه  بازی‌ها و رقابت در این سطح  به هم نزدیک شدند  در  استفاده از موقعیت‌ها سخت گیر باشیم و خیلی راحت موقعیت از دست ندهیم. مقابل تیمی که به سختی دفاع می‌کند طبیعتا شما به سختی می‌توانید موقعیت گلزنی ایجاد کنید و باید از موقعیت‌های محدود به گل برسید تا به هدفی که مدنظرتان هست برسید. در نگاه کلی عملکردمان در این بازی خوب بوده است و موقعیت‌های بیشتری از حریف داشتیم و مالکیت بازی را در اختیار گرفتیم، اما به طور طبیعی اشتباهات از لحاظ تاکتیکی، تکنیکی و فردی  وجود داشت.  

الهویی تصریح کرد: ما لحظه به لحظه بازی را از صبح امروز تا الان نگاه کردیم تا اشکلات فنی خود را به حداقل برسانیم و جلسلت آنالیز زیادی با بازیکنان برگزار می‌کنیم. با توجه به محدودیت زمانی تمرینات کارآمد و با کارایی بالایی برگزار می‌کنیم تا به هدف خود برسیم.  

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: ما بعد از ۱۰ نفره شدن، تعویض‌های تهاجمی داشتیم و مدل بازی خودمان را تغییر ندادیم و وینگر چپ و راست خود را عوض کردیم. بعد از اخراج صالح حردانی، جو ورزشگاه برای ما خیلی ترسناک شد و شاید همین موضوع در عدم تمرکز بازیکنان تاثیر داشت. اشتباهات فردی ما خیلی زیاد نبود هر چند که منجر به یک موقعیت شد، اما سعی می‌کنیم این اشتباهات را به حداقل برسانیم. دورنمایی که قلعه نویی برای تیم ملی ترسیم کردند صعود از مرحله گروهی جام جهانی است و باید تا آن زمان اشتباهات را به کمترین تعداد خود برسانیم.  

او درباره اینکه داور مسابقه ابتدا پنالتی به نفع ایران گرفت، اما بعد از بازبینی وی‌ای آر نظرش را تغییر داد، گفت: من حسم این است  که داوران اتاق  var مخالف پنالتی بودند و راجع به آن با داور مسابقه صحبت کردند، چون مکاتباتشان خیلی طول کشید. دوم: داور اصلی و داور چهارم بعد از این بازی با هم صحبت کردند که فاصله نزدیک بود و به خاطر همین پنالتی را ما نگرفتیم. مناقشه برانگیزترین بحث در داوری همین خطای پنالتی است. به هر حال تحلیل داور هست که یک صحنه را خطای هند پنالتی اعلام کند یا نه! درست است که دست مدافع ازبک باز بوده و توپ را حمل کرده، اما فاصله آخرین توپ که به حردانی خورد و بعد به مدافع ازبکستان خیلی کوتاه بود به خاطر همین هند را نگرفت. به زعم ما دست مدافع ازبکی خیلی باز بود و با دستش توپ را حمل کرد و  باید داور پنالتی می‌گرفت، اما بدشانس بودیم و داور پنالتی نگرفت. به نظرم از لحاظ کیفیت بالای  بازی نسبت به حریف لیاقت ۳ امتیاز این بازی را داشتیم. شکایت مکتوبی بعد از بازی با ازبکستان از سوی ایران به‌ ای اف سی ارسال شد. تصمیمی که برای میزبانی گرفته شد به ضرر تیم ملی و تیم‌های باشگاهی هست.  

دستیار قلعه نویی درباره دعوت نشدن رامین رضاییان  به تیم ملی و اینکه آیا عملکرد مدافع استقلال زیر ذره‌بین کادر فنی هست یا نه؟ اظهار کرد: درست نیست که راجع به نفر صحبت کنیم و تمام بازیکنان لیگ برتر کاملا تحت کنترل زیر نظر کادر فنی تیم ملی هستند.

الهویی افزود:‌ای کاش یک روز دوربینی به داخل مرکز تیم‌های ملی پک بیاید. به طور مثال اگر محمدمهدی زارع یک مدافع ۲۱ساله جوان را به تیم ملی دعوت کرده شاید غیر از دیتا‌های فنی و آمادگی جسمانی‌اش در حدود ۶۰- ۷۰ کلیپ تصویری از این بازیکن داشتیم و می‌دانستیم زارعی که به تیم ملی دعوت می‌کنیم چه نکات مثبتی در بخش دفاعی و بازیسازی دارد و چه نقاط ضعفی دارد.

دستیار قلعه‌نویی گفت: ما همه بازیکنانی را که در در لایه بخش اول و دوم و سوم ماتریس ما هستند را رصد می‌کنیم و تمرکز خیلی بیشتری روی بازیکنان جوان‌تر داریم و سعی خواهیم کرد با ارتباط با باشگاه‌ها یک ارتباط مثبت و موثری با کادر فنی تیم‌های لیگ برتر کشورمان داشته باشیم و بتوانیم با کمک آن عزیزان بازیکنان جوانمان را بیشتر توسعه بدهیم تا به کیفیت فنی و جسمانی تیم ملی کمک کنیم.

الهویی درباره برنامه بعدی تیم ملی فوتبال برای بازی با تیم ملی قطر گفت: ما امروز جلسه تمرینی پرفشار برای بازیکنانی داشتیم که در چمن بازی نکرده بودند وبازیکنانی که بازی کردند با متد کادر فنی ریکاوری کردند. امروز و فردا به طور کلی درگیر ریکاوری تیم هستیم و فردا تیم به سمت دبی پرواز می‌کند و بعد از رسیدن به دبی یک جلسه تمرینی داریم. ۲ جلسه تمرینی روز یکشنبه داریم که در نوبت صبح بدنسازی داریم و در نوبت بعداز ظهر در چمن تمرین می‌کنیم. این تیم متعلق به مردم است و دوست داریم انرژی  و حمایت مردم پشت تیم ملی باشد. این تیم فارغ از اینکه چه بازیکنان و مربیانی دارد تیم مردم است.  

مربی تیم ملی فوتبال درباره اینکه برای مهار اکرم عفیف برنامه‌ای دارید، گفت:بله براساس شکل و مدل بازی تیم ملی قطر کار می‌کنیم و ۷ بازی قبلی  قطر به اضافه بازی که این تیم برابر ما انجام داد را آنالیز کردیم. همچنین بازی این تیم برابر قرقیزستان را مورد بررسی قرار دادیم. نه تنها برای  مهار اکرم عفیف، معز علی، مدل فوتبالی که قطر ارائه می‌دهد، تمرینات خود را طراحی می‌کنیم و می‌دانیم که این بازی برای مردم خیلی مهم است و دوست داریم که مقابل این تیم برنده باشیم تا دل مردم شاد شود.  

او درباره اینکه جایگزین حردانی در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران چه کسی خواهد بود، گفت: میلاد محمدی می تواند در دفاع راست بازی کند. به هر حال سعی داریم تا خرداد ماه صعود خودمان را قطعی کنیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار