سازمان ملل حملات اسرائیل به مراکز درمانی و کادر پزشکی در نوار غزه را نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر دانست.

این گزارش که توسط کمیسیون مستقل بین المللی تحقیق در مورد اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و اسرائیل ارائه شده است، همچنین رفتار اسرائیل با زندانیان را محکوم کرده و به مواردی از سوء استفاده، شکنجه، تجاوز جنسی و بازداشت خودسرانه توسط نیرو‌های صهیونیستی اشاره کرده است.

در این گزارش به نقل از سازمان جهانی بهداشت آمده است که اسرائیل بین ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۴ در "۴۹۸ حمله به مراکز درمانی در نوار غزه شرکت داشته" که این حملات منجر به ۷۴۷ کشته، ۹۶۹ مجروح و آسیب به ۱۱۰ مرکز شده است.

این گزارش اعلام می‌کند که طبق ادعای رژیم صهیونیستی، حماس از مراکز درمانی به عنوان پوشش استفاده می‌کند، اما رژیم اسرائیل مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.

پس از مصاحبه با کادر ارشد پزشکی در بیمارستان ها، این کمیسیون در گزارش خود نوشت که مصاحبه شوندگان «هر گونه فعالیت نظامی را انکار کرده و تأکید کردند که تنها نقش بیمارستان‌ها معالجه بیماران بوده است.»

ناوی پیلای، رئیس این کمیسیون در بیانیه‌ای از اسرائیل درخواست کرد که حملات به تأسیسات سلامتی در غزه را متوقف کند و گفت: «اسرائیل با هدف قرار دادن مراکز بهداشتی و درمانی، حق سلامت را با اثرات مخرب بلندمدت قابل توجهی بر جمعیت غیرنظامی غزه هدف قرار داده است.»

 وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه سال گذشته) بیش از ۹۹۰ نفر از کادر پزشکی و درمانی در حملات اسرائیل به غزه شهید شدند.

وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که این تعداد از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون (۱۵ مهرماه) بوده و در جریان آن کادر پزشکی و درمانی از جمله شمار زیادی پزشک و پرستار و نیرو‌های امدادی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می‌دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

برچسب ها: سازمان ملل ، اسرائیل ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۳
سازمان ملل یه مترسکی است در دستان جنایتکاران.سازمان ملل مرد.
آخرین اخبار