حاجی گفت: حزب الله ثابت کرده که با ترور یک فرمانده نه تنها ضعیف نمی‌شوند بلکه خون شهدا و رهبران مقاومت قلیان پیدا می‌کند.

حسین حاجی تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفتگو با شبکه خبر در ارتباط با تاثیر ترور‌های رژیم صهیونیستی بر حزب الله لبنان اظهار کرد: ایده‌های ترور برای این رژیم تروریستی تا به امروز توفیقی نداشته است. قبل از آن که با شهادت سید بزرگوار سید حسن نصراله باخت را تجربه کنند صهیونیست ها به زمان باخته‌اند.

وی ادامه داد: اگر در دو دهه گذشته که اوایل آغاز کار حزب الله بوده، آنها  ده هزار نیرو داشتند اکنون ۱۰۰ هزار نیروی آماده کار دارند. حزب الله ساختار نظامندی دارد و از روز شهادت سید حسن نصرالله عزیز بسیار منسجم‌تر عملیات انجام دادند .

وی افزود: حزب الله ثابت کرده که با ترور یک فرمانده نه تنها ضعیف نمی‌شوند بلکه این خون شهدا و رهبران مقاومت قلیان پیدا می‌کند و در وجود تمامی مردم  لبنان می‌جوشد.

وی گفت: صهیونیست‌های غاصب در حمله زمینی قصد دارند زیر ساخت‌های اقتصادی لبنان را بر هم بریزد و حزب الله را به عنوان عامل بی ثباتی لبنان معرفی کند. اما وحدت همه احزاب در لبنان بیشتر شده و همه به دنبال آن هستند که ید واحدی مقابل تهاجم صهیونیست‌ها باشند.

وی  درباره مطرح شدن موضوع از نیل تا فرات توسط مسولان صهیونیستی اظهار کرد: داستان نیل تا فرات و خاورمیانه بزرگ آن ها ایده امروز نیست و از زمان بن گورین مطرح شده است. اما سنت بدون تغییر  الهی مبتنی بر پیروزی مسلمانان بر یهودیان است.

حاجی در ادامه تاکیدکرد: طول تاریخ جنگ‌های بشری فراز و  فرود زیادی دیدیدم.  الان خون سید حسن نصرالله و افرادی مانند این شهید بزرگوار توهمات صهیونیست ها را خنثی می‌کند. اطمینان داشته باشید که سنت خدا با پیروزی مسلمانان شکل می‌گیرد. مقاومت اکنون  علیه جنایات صهوینست‌ها اجتماع جهانی را ایجاد کرده است که موضوع مهمی است.

وی درباره اوضاع داخلی صهیونیست‌ها گفت: اوضاع داخلی صهیونیست‌ها بسیار بد خیم و سخت است. این جنگی که اتفاق افتاد و ضربه به حزب الله نشان از پیروزی این غاصب صهیونیستی  نیست چرا که آن‌ها در جنگ غزه ناکام بودند و تنها به کشتار رو آورده بودند؛  آن‌ها به دنبال جنگی ایدئولوژی هستند و همان گونه که نتانیاهو گفته ما از جنگ نیزه و شمشیر عبور کردیم و به جنگ ایدئولوژی رسیده‌ایم که نشان از شکست صهیونیست ها است.  

وی درانتها گفت: نتانیاهو اکنون با بحران سیاسی و عدم مشروعیت سیاسی در نخست وزیری خود مواجه است و شرایط بدی را سپری می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار